„Strażnicy Galaktyki” – Ciekawostka

– Reżyser Jamesa Gunn często wzmagał ich zapał głośno odtwarzając na planie specjalnie skomponowaną do filmu muzykę. Na jego prośbę kompozytor Tyler Bates nagrał część utworów jeszcze przed rozpoczęciem głównych zdjęć. Muzyka wytwarzała dobrą atmosferę. James kazał również dźwiękowcom głośno odtwarzać piosenki z lat ’70, których Peter Quill w filmie słucha na swoim walkmanie.
– Gunn miał bardzo sprecyzowaną wizję filmu, która została przyjęta bez zastrzeżeń przez zespół kreatywny. Dla Jamesa najważniejszy był jak najbardziej realistycznym wygląd scenerii. Jak wyjaśnia, „Jednym z głównych celów, który sobie postawiłem od początku było stworzenie naturalistycznego, jednak niepozbawionego kolorów świata.Tęsknię za żywą paletą barw stosowaną w filmach science fiction z lat ’50 i ’60. Chciałem połączyć styl wizualny różnych starych produkcji i na tej podstawie stworzyć coś własnego”.
– Ekipa od scenografii stworzyła: Milano – pojazd Quilla. Na planie zdjęciowym przybrał on formę dwupoziomowej dekoracji z górnym pokładem załogowym i dolnym mieszkalnym. Jej budowa trwała 14 tygodni. Zespół kreatywny pod wodzą Wooda, zgodnie z instrukcjami reżysera, zaprojektował otoczenie Quilla w stylu przypominającym przedmioty znane nam z Ziemi. Jest więc dużo mechanizmów, chromów i skóry wziętych niemalże bezpośrednio ze sportowego samochodu. Dark Aster – pojazd kosmiczny Ronana, który miał przypominać latające mauzoleum, a jego wygląd wyrażał jego charakter i funkcję. Największą natomiast budowlą na planie było kosmiczne więzienie – Kyln. Tworzyła oddzielny plan zdjęciowy , na który zużyto prawie 160 ton stali i miała trzy piętra. Podczas postprodukcji powiększono ją o następne kilkadziesiąt metrów.
– Projektantka Alexandra Byrne swoją pracę rozpoczęła od przestudiowania komiksów i zapoznania się z przedstawionymi tam światami. Następnie wspólnie z reżyserem Jamesem Gunnem zinterpretowali jego wizję oraz wersję opowieści, którą chciał przekazać. Byrne tak opisuywała ten proces: „James powtarzał wciąż, że chce czegoś, co nie będzie ziemskie, ale też nie może kojarzyć się z science fiction. To stawiało mnie w sytuacji akrobaty lub żonglera, nie mniej jednak dobrze i jasno określił swoje wymagania i podczas pracy wciąż wracałam do jego opisów”. Charakteryzacja Draxa trwała codziennie pięć godzin i wymagała pracy pięciu osób. Jego kostium składał się z 18 części okrywających ciało i twarz. Przez okres trwania zdjęć David Bautista spędził łącznie siedem dób w charakteryzatorni.
–  Łącznie wyprodukowano ponad 2000 odlewów dla humanoidalnych postaci, przy czym każdy element był odpowiednio zabarwiony (na żółto, niebiesko lub różowo). Przez okres trwania zdjęć zespół efektów specjalnych wykonał około 1250 charakteryzacji z użyciem odlewów.
– W czasie kręcenia jednej ze scen walki Zoe Saldana (Gamora) prawie połamała żebra ChrisowiPrattowi (Star Lord). Zapomniał on założyć ochraniaczy i nie wspomniał o tym aktorce, aby nie osłabiała wyprowadzanych ciosów. W wyniku kopnięcia i upadku Pratt doznał stłuczenia żeber.
– Vin Diesel wyznał w jednym z wywiadów, iż podkładając głos do filmu ponad tysiąc razy wypowiedział kwestię: „I am Groot”.

https://www.youtube.com/watch?v=q3YfY9ebzJs

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?