The Get Down najdroższym serialem w historii

Netflix nie szczędzi funduszy na swoje produkcje. Najnowszy projekt Baza Luhrmanna (Moulin Rouge, Wielki Gatsby) to 12 odcinkowy serial The Get Down opowiadający o narodzinach hip-hopu na Bronksie. Seria już z założenia miała być epicka dzięki budżetowi po 10 milionów dolarów na odcinek. Jest to mniej więcej poziom Gry o Tron, tylko że serial HBO kosztował tyle dopiero w 6 sezonie, gdy już uzyskał status kulturowego fenomenu i jego wysoka oglądalność była pewna, przy pierwszej serii stacja dała na adaptację prozy Martina prawie dwa razy mniej środków. The Get Down jak widać jednak od początku szykowane jest na hit, gdyż wspomniane 120 milionów dolarów okazało się być niewystarczające na cały sezon. Obecnie podobno aż 16 milionów dolarów zostanie przeznaczone na każdy epizod. Wszystko przez rozbudowane efekty specjalne i licencje na wykorzystanie zróżnicowanej, znanej muzyki.

Zobacz również: zdjęcia z planu serialu The Punisher!

Stąd też dystrybucja nie wypada standardowo jak na platformę. Nie wypuszczono wszystkich 12 odcinków jednocześnie, a na razie upubliczniono zaledwie 6 z nich. Reszta ma zostać pokazana kilka miesięcy później, już w 2017 roku. Spowodowane to jest skomplikowanymi pracami związanymi z postprodukcją oraz faktem, iż zapewne Netflix nie może sobie pozwolić, żeby tak drogi tytuł siedział “zamrożony” przez tyle czasu, a tak przynajmniej już zarabia na siebie, czyli w tym przypadku na obróbkę i CGI pozostałych epizodów. Co gorsza po premierze pierwszych 6 odcinków opinie nie są najlepsze. W grupie od 18 do 49 lat The Get Down dostał niższe oceny niż Stranger Things, a warto wspomnieć, że budżet całego sezonu serialu braci Duffer był zapewne niższy niż przywołane 16 milionów dolarów, czyli koszt jednego odcinka najnowszej produkcji Buza Luhrmanna. Mimo to szefowie Netflixa nie tracą wiary, gdyż tytuł trafia przede wszystkim do młodzieży czarnej i latynoskiej, grup w których wcześniejsze propozycje platformy cieszyły się mniejszym zainteresowaniem. Stąd Ted Sarandos, dyrektor do spraw kontentu, bardzo pozytywnie wypowiada się o projekcie.

To bez dwóch zdań drogi kawał telewizji. Głównie przez kinowy rozmach. Dlatego jednak dzieła Baza Luhrmanna cieszą się popularnością na całym świecie. Przekonamy się, jak widzowie odbiorą pierwszy sezon.

https://www.youtube.com/watch?v=usv442G6H8A

źródło: independent.co.uk / ilustracja wprowadzenia: Netflix

Dziennikarz

Miłośnik prawdziwego kina, a nie tych artystycznych bzdur.
Jeśli masz ciekawy temat do opisania, pisz tutaj - [email protected]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?