Aktorzy nie wcielają się w role z Pulp Fiction Quentina Tarantino, ale reklama korzysta z nostalgii fanów tego filmu. Oprócz wspólnej gry dwóch aktorów nawiązania są widoczne w części scenografii, rekwizytów i kostiumów. Przykładem może być nadruk na koszulce Samuela L. Jacksona, który przedstawia cheesburgera w czapce Mikołaja z podpisem:
Wesołych Świąt „z serem”
Co oczywiście nawiązuje do bardzo znanej sceny z pierwszych minut filmu Tarantino, w której Vincent Vega i Jules Winnfield rozmawiają na temat nazewnictwa potraw w McDonaldzie w Europie i USA.
John Travolta wciela się w reklamie w Świętego Mikołaja, który jest w trakcie zamawiania prezentów dla elfów, natomiast Samuel L. Jackson gra siebie samego, dzwoniącego do najsłynniejszego mieszkańca bieguna północnego z ciekawą informacją. Aktor liczy, że dzięki niej zostanie wykreślony z listy niegrzecznych Mikołaja. Informacja ta mówi o możliwości automatycznego korzystania z kuponów podczas zakupów przez Internet i zaoszczędzaniu w ten sposób pieniędzy. Między bohaterami toczy się taki oto dialog:
– Czy więc to [informacja na temat Capital One Shopping] wykreśli mnie z listy niegrzecznych? – pyta Samuel L. Jackson.
– A przestałeś już używać wulgarnych słów? – odpowiada Mikołaj.
– Tak – mówi Samuel, kręcąc jednocześnie przecząco głową.
– Ho ho ho, coś mi się nie wydaje – odrzeka Święty.
Pulp Fiction weszło na ekrany kin w 1994 roku i od razu zagarnęło serca fanów. Film Quentina Tarantino otrzymał Oscara za najlepszy scenariusz oryginalny, a także wiele nominacji (w tym za najlepszego aktora pierwszoplanowego – John Travoltę i najlepszego aktora drugoplanowego – Samuela L. Jacksona). Dzieło to jest reprezentantem kryminalnej czarnej komedii i przedstawia kilka epizodów z przestępczego świata Los Angeles.
Źródło: movieweb.com / Ilustracja wprowadzenia: kadr z filmu Pulp Fiction