Za stworzenie Tribe: Primitive Builder odpowiadają polskie studia Space Boat Studios, Polyslash S.A. i Baked Games S.A. Wydawcą gry na PC jest PlayWay S.A.
Tribe: Primitive Builder to tytuł z otwartym światem nastawiony na jednoosobową rozgrywkę, w którym połączono ze sobą różne gatunki – to głównie gra typu builder, która koncentruje się na konstruowaniu i zarządzaniu wioską, ale jednocześnie nie brakuje tu mechanik związanych np. z eksploracją, survivalem, polowaniem czy craftingiem.
Gracz wciela się w budowniczego, który trafia na Wyspę Wygnańców, gdzie żyją różne plemiona i gdzie zlokalizowany jest budzący grozę wulkan. Jak wskazują twórcy gry, główny wątek fabularny opiera się na intrygujących wizjach i jest osadzony w realiach pierwotnego mistycyzmu.
„W Tribe: Primitive Builder proponujemy wejście w nieznany świat. Wyspa ma rajski charakter, ale nie jest pozbawiona ekscytujących tajemnic. Głównym motywem jest tworzenie i rozwój osad, które mogą stać się nowymi, wykreowanymi w oparciu o kreatywność graczy, cywilizacjami w skali mikro. Jeśli np. dobrze zaplanujesz i rozdzielisz prace wśród członów plemienia, to twoja wioska stanie się w pewnym momencie właściwie samowystarczalna, a potem być może będziesz mógł połączyć ją więziami z kolejnymi plemionami. Dajemy przy tym graczom dużą swobodę działania. Równie dobrze można bardziej skoncentrować się na zdobywaniu zasobów, polowaniach czy po prostu odkrywaniu tajemnic, które wyspa skrywa w swoich dzikich zakamarkach” – mówi CEO Polyslash S.A., Mateusz Cholewa.
Na Wyspie Wygnańców znajdują się 4 zróżnicowane regiony-biomy, a w każdym z nich żyje odmienne plemię. Gracz dostaje do swojej dyspozycji różne narzędzia (m.in. nóż, włócznia, siekiera i kilof). W rozbudowie osad można korzystać w sumie z 17 różnych typów budynków oraz 8 całkowicie unikalnych struktur i budowli. Postępy w grze są z kolei powiązane z odprawianiem specjalnych rytuałów, których jest łącznie aż 28.
„Tribe: Primitive Builder to unikalny miks różnych gatunków, który osadziliśmy w fascynującym świecie. Odpowiednie wykorzystanie możliwości Unreal Engine 5.1 pozwoliło nam w lepszy sposób przedstawić rajski charakter wyspy i jej dziką różnorodność. Atmosferę nowego świata czekającego na odkrycie potęguje dodatkowo oryginalna ścieżka dźwiękowa, która nawiązuje do dawnych kultur i płynnie dopasowuje się do bieżących wydarzeń w grze” – dodaje Mateusz Cholewa.
Jak zaznaczają twórcy gry, ukończenie głównego wątku fabularnego zajmuje średnio ok. 30-35 godzin. Poznanie wszystkich tajemnic wyspy i maksymalny rozwój plemion wymaga z kolei nawet ponad 100 godzin gry.
Główne cechy:
Datę premiery gry na PC (Steam) ustalono na 12 października 2023 r. Wstępnie zapowiedziano też wersje na PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S, ale przewidywane daty wydania gry na konsolach nie zostały jeszcze ogłoszone.
Źródło: informacja prasowa / ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe