Horizon Zero Dawn – większa wydajność nawet o 50% dzięki technice NVIDIA DLSS i nie tylko
Autor: Szymon Góraj
9 grudnia 2021
Horizon Zero Dawn i Lemnis Gate już w grudniu dołączają do gier ze wsparciem DLSS, takich jak ICARUS i Diablo 2: Resurrected oraz Chorus.
Horizon Zero Dawn i Lemnis Gate już w grudniu dołączają do takich gier jak ICARUS i Diablo 2: Resurrected oraz Chorus, które korzystają z technologii DLSS – łącznie lista gier i aplikacji z DLSS już teraz liczy ponad 140 pozycji. Sony wypuściło również zwiastun technologiczny na PC i rekomendowane specyfikacje dla God of War.
Gracze korzystający z kart GeForce już dziś uzyskają do 50% wyższą wydajność w grze Horizon Zero Dawn.
Od dzisiaj Horizon Zero Dawn Complete Edition otrzymało poprawę wydajności poprzez łatkę, która dodaje obsługę NVIDIA DLSS. Dzięki temu jakość rozgrywki na kartach GeForce RTX 3060 i wyższych jest lepsza, a prędkość powyżej 60 FPS w rozdzielczości 4K zapewnia graczom najlepsze możliwe wrażenia.
Horizon Zero Dawn to nagradzana, trzecioosobowa gra akcji z elementami RPG, opracowana przez studio Guerrilla i wydana przez Sony Interactive Entertainment, która sprzedała się już w ponad 700 000 egzemplarzy wersji na PC.
Zwiastun nowych funkcji God of War na PC i zalecane specyfikacje.
Sony Interactive Entertainment i Santa Monica Studio zaprezentowały dziś nowy zwiastun z wymaganiami systemowymi dla gry God of War, który będzie korzystał z technologii DLSS i NVIDIA Reflex.
Inne gry wykorzystujące DLSS
Chorus, nowa przygodowa gra akcji sci-fi od Deep Silver, dostępna już teraz na PC, została wzbogacona o technologię NVIDIA DLSS i realistyczne odbicia oparte na ray tracingu, zapewniając graczom GeForce RTX najlepsze wrażenia. Wsparcie NVIDIA DLSS zwiększa wydajność gry nawet o 45%.
14 grudnia gra Lemnis Gate zostanie również poszerzona o wsparcie NVIDIA DLSS. Ta strategiczna gra FPS, w której walka toczy się w wielu turach w pętli czasowej, wymaga od graczy planowania kilku ruchów naprzód.
O DLSS
DLSS to przełomowa technika renderingu oparta na SI, zwiększająca wydajność graficzną dzięki wykorzystaniu dedykowanych procesorów SI rdzeni Tensor układów GPU GeForce RTX. DLSS korzysta z potęgi sieci neuronowej z zakresu głębokiego uczenia, aby zwiększyć częstotliwość generowania klatek jednocześnie zachowując wszystkie szczegóły grafiki i zapewniając jakość obrazu zbliżoną do rozdzielczości natywnej.
Zastępca redaktora naczelnego
Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.