Oprogramowanie Omniverse, integrujące wiele aplikacji do tworzenia grafiki 3D, zaoszczędziło autorowi wiele godzin renderowania, pobierania plików, ich konwertowania i ponownego przesyłania. „To niesamowite, że mogę to wszystko robić po prostu w domu”, powiedział JSFILMZ.
Tworząc film, JSFILMZ korzystał z zasobów biblioteki materiałów NVIDIA MDL oraz treści ze sklepów firmy Reallusion. Większość pracy została wykonana przy użyciu aplikacji Omniverse Machinima, Reallusion iClone Connector oraz Blackmagic DaVinci Resolve.
Artysta zamieszcza również poradniki omawiające pracę w aplikacji NVIDIA Omniverse i wykorzystanie silnika Unreal Engine 5 na swoim kanale YouTube oraz za pośrednictwem kursów na portalu Udemy.
Przy okazji prezentacji filmu NVIDIA przypomina o konkursie #MadeinMachinima, w którym zgłoszenia przyjmowane są do 27 czerwca. Artyści, którzy przygotują krótką animację za pomocą aplikacji Omniverse Machinima, mają szansę wygrać laptopy NVIDIA Studio z kartami graficznymi RTX.