1. czerwca w warszawskim wieżowcu Warsaw Spire odbyła się premiera najnowszej linii telewizorów firmy Samsung – SUHD 2016. Sprawdziliśmy na własne oczy jak prezentuje się nowy sprzęt od koreańskiego potentata. Prezentacja połączona była ze wspólnym oglądaniem przez organizatorów i zaproszonych dziennikarzy, towarzyskiego meczu piłkarskiego pomiędzy Polską a Holandią. Spotkanie zakończyło się niekorzystnie dla Polski, która przegrala 1-2. Mecz sam w sobie był jednak tego dnia sprawą drugorzędną. Głównymi bohaterami były oczywiście nowe produkty Samsunga, które mieliśmy okazję przetestować w idealnych warunkach dla kibica piłki nożnej. Było to niezwykle ciekawe doświadczenie z racji zbliżającego się turnieju UEFA Euro 2016 we Francji.
Obraz ostry jak żyleta
Obraz wyświetlany na nowych telewizorach SUHD przykuwał uwagę wyjątkową głębią kolorów i niebywałą wręcz ostrością. Zniewalający efekt został uzyskany dzięki technologii Quantum Dot Color, króra sprawia, że obraz wyświetla największą gamę kolorów, jaka jest możliwa do uzyskania w oparciu o obecną technikę. Szeroki zakres tonalny (HDR 1000) i zastosowana w nowych telewizorach rozdzielczość UHD 4K, pozwala dostrzec aż czterokrotnie więcej detali niż ma to miejsce we wszechobecnej już jakości FullHD. Efekt ten sprawił, że oglądając mecz, czuliśmy się jak byśmy byli dosłownie na stadionie. Oczywiście miała na to wpływ również obecność pokaźnej grupy dziennikarzy. Granica pomiędzy sztucznymi barwami, a rzeczywistością zaciera się z każdym nowym produktem koreańskiej firmy.
Multimedialny i wizualny odlot
Telewizory Samsung z linii SUHDTV to prawdziwe centrum rozrywki. Zastosowana funkcja Smart TV zapewnia dostęp do dużej ilości aplikacji, filmów czy też gier, a także ułatwia bezpośrednie połączenie telewizora ze smartfonem, tabletem lub innym przenośnym urządzeniem. Warto wspomnieć również o wizualnej stronie nowych telewizorów Samsunga, które dzięki zastosowanym materiałom prezentują najwyższy możliwy poziom estetyki. Eleganckie i stylowe wykończenie sprawia, że mamy do czynienia z produktem ekskluzywnym, co niestety wiąże się również z odpowiednią za to ceną. Bardzo ciekawe jest również zastosowanie w nowych flagowcach Samsunga zakrzywionej matrycy, która jakby połykała widza i zapraszała do środka, potęgując jeszcze bardziej doznania płynące z oglądania.
Organizacja pierwsza klasa
Nad dobrym samopoczuciem dziennikarzy oglądających mecz czuwał znany satyryk a zarazem kibic polskiej piłki – Marcin Daniec, który pomimo niekorzystnego wyniku dla polskiej reprezentacji, starał się rozładowywać złe emocje, rzucając w stronę zgromadzonych gości sytuacyjnymi żartami. Dla wszystkich gości organizatorzy przygotowali podczas meczu konkurs-niespodziankę związaną z wytypowaniem wyniku meczu. Na koniec odbyło się rozdanie nagród dla osób, które poprawnie wytypowały wynik piłkarskiego spotkania, oraz dla tych którzy były tego najbliżej. Redakcja Movies Room również miała swój udział przy odbieraniu nagród. Organizatorzy premiery stanęli na wysokości zadania i zaprezentowali najwyższy poziom, jeśli chodzi o tego typu imprezy i to nie tylko z racji miejsca wydarzenia jakim było 41 piętro Warsaw Spire.