3. Panteon
Najniższe miejsce na podium naszego zestawienie zajmuje Panteon. Założył go pierwszy z przebudzonych Tytanów – Aman’Thul. W jego skład wchodzą: Eonar, Norgannon, Khaz’goroth, Golganneth i Aggramar. Razem przemierzają wszechświat w celu kreowania życia i harmonii, walcząc z wszelkimi oznakami spaczenia i zepsucia. W świecie Warcrafta są oni utożsamiani ze stworzycielami, a ich potęga ma praktycznie nieograniczone możliwości, gdy działają razem. Mają wpływ na życie, formowanie planet, a nawet na bieg czasu.
Zdawali się oni być wręcz niepokonani, jednak okazało się, że może być ktoś znacznie potężniejszy.
2. Sargeras
Tak, to właśnie Sargeras, nazywany również Upadłym Tytanem. Niegdyś stanowił on część Panteonu, jednak odwrócił się od grupy Tytanów po tym, jak zakwestionował ich stanowczość i słuszność działania. Wchłoną energię Fel i stał się potężnym władcą Płonącego Legionu.
Jego moc potrafi niszczyć całe planety. Sam Panteon nie był w stanie mu się przeciwstawić i wyniku walki Sargeras pokonał wszystkich jego członków, a dusze uwięził w swojej twierdzy. Po tych wydarzeniach rozpoczął krucjatę po całym wszechświecie w celu zniszczenia wszelkiego życia, aby to mogło narodzić się na nowo. Uważał on bowiem że stworzenia Panteonu zamiast nieść harmonię i równowagę, sieją zamęt i dysproporcje w naturalnym procesie życia.
Ostatnie wydarzenia w uniwersum Warcrafta doprowadziły krucjatę Sargerasa do końca, a samego Upadłego Tytana udało się zamknąć w specjalnym więzieniu. Nie został on jednak pokonany ostatecznie i zapewne już niedługo znów o nim usłyszymy.
1. Void Lords
Istnieją jednak takie byty w świecie Warcrafta, których obawia się sam Sargeras. Mowa tutaj o istotach czystej pustki – Void Lords. Nie wiadomo dokładnie czym one są. Przebywają w równoległej przesiąkniętą energią ciemności rzeczywistości. Nie mogą oni tak po prostu wejść do świata żywych. Potrzebują do tego bardzo potężnego protalu, który będzie w stanie wytrzymać napływ ich potężnej mocy. Taki portal będzie w stanie otworzyć jedynie Tytan, dlatego próbują za pośrednictwem Starych Bogów spaczyć duszę Azeroth tak, aby po jej przebudzeniu mogła ona służyć Void Lordom.
W momencie, gdyby pojawili się oni w wymiarze żywych rozpoczęłaby się apokalipsa na skale całego wszechświata. Wszystko zostałoby bezwzględnie pochłonięte przez pustkę, a w kosmosie panowałby jedynie mroczna energia. Tego właśnie losu próbuje uniknąć zarówno Panteon jak i Sargeras, jednak mają oni sprzeczne podejście. Panteon próbuje ratować sytuacje, natomiast Sargeras chce zniszczyć wszelkie możliwe drogi wejścia w rzeczywistość istot żywych Void Lordów.
Ilustracja wprowadzenia: kadr z gry