Na drugiej pozycji psychologiczny dreszczowiec ze wspaniałą Grace Kelly. Kiedy fotograf L.B. 'Jeff’ Jeffries (James Stewart) łamie nogę i zostaje przykuty do wózka inwalidzkiego, jego obsesją staje się obserwowanie życia prywatnego sąsiadów. Podejrzewając pewnego sprzedawcę o zamordowanie żony, Jeffries prosi swoją przyjaciółkę – bywającą w towarzystwie, elegancką kobietę (Grace Kelly) – aby pomogła mu ustalić rzeczywisty bieg wydarzeń. Wydarzeń, które doprowadzą do jednego z najbardziej emocjonujących zakończeń w historii filmu.
No i tutaj chyba wszystko jasne… Marion Crane pracuje jako sekretarka. Spotyka się z Samem, jednak nie wie, czy ten związek ma przyszłość. Pewnego dnia szef finalizuje transakcję, i Marion ma wpłacić do banku czterdzieści tysięcy dolarów. Jest piątek. Marion mówi szefowi, że źle się czuje, i po wizycie w banku pojedzie od razu do domu. W banku się jednak nie pojawia, lecz ucieka z gotówką, sama jeszcze nie wie dokładnie gdzie. Po długiej jeździe zatrzymuje się na poboczu, aby odpocząć. Budzi ją rano stukanie w szybę – policjant podejrzliwie się jej przygląda. Marion wjeżdża do miasta, w szybkim tempie zmienia samochód i jedzie dalej. W końcu, zmęczona, zatrzymuje się w mało uczęszczanym „The Bates Motel”, prowadzonym przez młodego Normana Batesa, który, wyraźnie nią zainteresowany, proponuje jej kolację.. Jednak historia Marion to dopiero początek całego ciągu zdarzeń.