Król Lew to jedna z najbardziej znanych animacji Disneya, która pomimo swoich lat zupełnie nie nie starzeje, nadal wzrusza, bawi i przynosi dużo frajdy. Nie zestarzała się również legendarna piosenka w wykonaniu Elthona Johna. Can you feel the love tonight to bezapelacyjnie najbardziej znany utwór tego artysty, a do tego świetnie wykorzystany. Nadal serce rośnie jak słyszymy ten utwór, nostalgiczny, świetnie zaśpiewany i jednoznacznie kojarzony z Królem Lwem. (M. Gontarski)
Nieśmiertelna w muzyce Whitney Houston wystąpiła w filmie i stworzyła do niego znakomity soundtrack. Artystka zadbała o każdy detal, dlatego I Will Always Love You jest harmonijny oraz idealnie dopracowany. Piękny, romantyczny utwór wzbogaca film, a także rozbrzmiewa codziennie w wielu stacjach radiowych. Jest w nim coś, co elektryzuje. Jak dla mnie jest to symbol piękna dźwięków. (K.Skrzynecka)
Kultowa rola Michelle Pfeiffer w legendarnym filmie Młodzi Gniewni do dziś wywołuje emocje, wzrusza i zmusza do myślenia nad własnym losem. Scenariusz, fabuła oraz kreacje aktorskie są tutaj niewiarygodnie dobre. Jednak wisienką na torcie jest linia melodyczna, która idealnie wpisuje się w ramy całej produkcji. Coolio i jego Gangstas’s Paradise był obecny na wszystkich walkmanach, boomboxach, mp 3, a dziś jest słyszalny na tabletach i ifonach. Ten utwór pobudza i uzdrawia, jest po prostu nieśmiertelny i ponadczasowy. (D. Wajda)
Roman Polański to jeden z tych reżyserów, dla których muzyka w filmie nie jest tylko zbiorem skocznych szlagierów w tle. Pierwotnie chciałem umieścić tu coś z Chinatown, lecz przypomniałem sobie o Dziecku Rosemary i jego motywie przewodnim, skomponowanym przez genialnego jazzmana Krzysztofa Komedę. Niewinnie brzmiąca Lullaby spełnia wszystkie standardy, jakie ma zawierać łagodna melodia do dziecięcego snu, lecz w jej nutach czai się pewien niepokój, który znalazł odzwierciedlenie w fabule, w szczególności w pochodzeniu potomka pani Woodhouse. (T. Drozdowski)
Głęboki zachrypnięty głos Bryana Adamsa jest wprost stworzony do filmowych ballad. Owszem, Everything I Do I Do It For You słyszymy w Robin Hoodzie dopiero w trakcie napisów końcowych, ale motyw muzyczny z piosenki przewija się podczas całego filmu! Sam utwór zaś, to jedno z najpiękniejszych miłosnych wyznań wszech czasów. Fortepian w tle perfekcyjnie komponuje się z dostojnością lasu Sherwood, a główna linijka tekstu idealnie pasuje do relacji Robina i Marian. Tak się robi najlepsze piosenki do filmów. (K. Wójcik)
Nobody puts Baby in the corner. Patrick Swayze w obcisłej czarnej koszuli, Jannifer Grey w rozkloszowanej pudrowej sukience i prawdopodobnie najbardziej znany układ taneczny w historii kina. Piosenka w wykonaniu Billa Medley i Jennifer Warnes to kawałek, który automatycznie wywołuje uśmiech na twarzy i sprawia, że widz lub słuchacz ma ochotę, jeśli nie zatańczyć mambo, to przynajmniej kręcić nieskończoną liczbę obrotów z rękoma uniesionymi wysoko ku górze. The Time Of My Life to również prosty acz piękny tekst, który wspaniale zwieńcza historię Frances i Johnny’ego. (K. Wójcik)
Znakomity dramat z Tomem Cruisem i Kelly McGillis pozwolił wypromować zespołowi Berlin swój ponadczasowy hit. Piosenka Take My Breath Away otrzymała także w 1987 roku Oscara. Utwór jest świetny, melodyjny i z bardzo dobrym tekstem. Nie potrafię sobie wyobrazić Top Gun bez tej piosenki, która nadaje mu oryginalności i wyrazistości… Cudowne. Na liście przedstawiającej najlepsze piosenki filmowe nie może jej zabraknąć. (K.Skrzynecka)
Czy jest ktoś, kto nie widział Gladiatora? Cóż, podejrzewam, że kilka takich osób by się znalazło. Mimo nieznajomości filmu Ridleya Scotta, sądzę, że ten utwór musiał im się przewinąć chociaż raz. Nastrojowa muzyka Hansa Zimmera i aksamitny głos Lisy Gerrard składają się na piosenkę idealną. Wspaniały Russell Crowe, świetny film i cudowne zamknięcie opowieści Maximusa, dzięki Now We Are Free. Pozycja obowiązkowa jeśli chce się znać najlepsze piosenki filmowe. (J. Trochimowicz)
To prawdopodobnie jedyny ranking na Movies Room, który ma na podium film Michaela Baya. Specjalista od eksplozji i reżyser, który w swojej już całkiem bogatej filmografii ma dwa dobre filmy na krzyż potrafił jednak do swojego najbardziej bodaj patetycznego obrazu dobrać piosenkę. Piosenkę stworzoną przez legendarną kapelę z Bostonu, która przeszła do historii zdecydowanie bardziej niż sam Armageddon. I której nie przyćmiła nawet nawet córka wokalisty, pięknie płacząca po [OCZYWISTY SPOILER] … a zresztą, nieważne po kim. (Ł.Kołakowski)
Jeśli mam szukać najlepszej piosenki filmowej świata, w pierwszej kolejności spoglądam na najlepszy filmowy soundtrack. Oczywiście nie zawsze najlepszy rodzynek musi być częścią najwybitniejszej ekipy, ale w tym przypadku tak jednak jest. Duet Simon & Garfunkel stworzył w Absolwencie Mike’a Nicholsa soundtrack, będący wręcz pełnoprawnym bohaterem filmu. Stylem i nastrojem kompozycje dostosowywały się do bohaterów ich odczuć. A prosta, skoczna i piękna piosenka o najpopularniejszym i najbardziej pociągającym MILFie w historii kina była tej ścieżki największym atutem. (Ł.Kołakowski)
Ilustracja wprowadzenia: Materiały prasowe
Ranking TOP 30 – Najlepsze piosenki filmowe przygotowali:
Katarzyna Skrzynecka
Tomasz Drozdowski
Łukasz Kołakowski
Katarzyna Wójcik
Dominik Stankiewicz
Jakub Trochimowicz
Dawid Wajda
Marcin Gontarski
Czy ktoś kto śpiewa na zakończeniu filmu RAMBO 3 ????
Bagdad Cafe…..