Motyw porwania jest częstym tematem podejmowanym przez twórców thrillerów, kryminałów oraz dramatów, co nie oznacza iż nie gości również innych gatunkach. Jak możecie wywnioskować na podstawie poniższego rankingu, wątek porwania jest eksploatowany przez branżę filmową od lat i wciąż cieszy się naprawdę sporym zainteresowaniem. Trudno się temu dziwić. Sam motyw porwania wiąże się często ze sporą dawką adrenaliny, napięcia oraz strachu, a więc czynników pożądanych przez większość kinomanów. Niemniej w poniższym rankingu znajdziecie przeróżne produkcje, w których odnaleźć można motyw porwania. Znajdziecie tutaj obrazy skupiające się na klasycznym uprowadzeniu, w celu uzyskania korzyści materialnych. Przykładami mogą być tutaj Okup lub Uprowadzona Alice Creed. Nie zabrakło także produkcji, w których porywaczowi wcale nie zależy na okupie, lecz sadystycznej grze psychologicznej z rodziną ofiary lub czerpaniu przyjemności z krzywdzenia uprowadzonej i jej późniejszego morderstwa. Można tutaj jako przykład przywołać Połączenie, Psychol oraz Zaginiona bez śladu. Mało Wam? Mamy też film o porwaniu przez obcych – Uprowadzenie, lub produkcję podlaną sosem religijnym – Chata. Czy uprowadzenie może mieć miejsce z dobrych pobudek? Na to pytanie odpowie Wam Przedszkolanka bądź też Tallulah. A co byście zrobili, gdyby ktoś porwał Wam dziecko? Z taką niewymowną zbrodnią przeciwko rodzicom musieli zmierzyć się bohaterowie filmów Porwany, Na żywo oraz Plan lotu. To tylko nieliczne przykłady sekcjonowanych przeze mnie produkcji. Zatem poniżej prezentuję listę ponad 40 obrazów przedstawiających motyw porwania w różne sposoby i z przeróżnych perspektyw. Serdecznie zapraszam do lektury.
Druga część trylogii zemsty. Pewnego dnia 1988 roku, Oh Dae-su wracał do domu, aby przygotować się do urodzin córki. Jednak zostaje porwany i budzi się w mieszkaniu-więzieniu. Jedyny kontakt ze światem ma dzięki telewizji. Czas spędzony w więzieniu spędza na treningu i rozmyślaniu nad zemstą. W końcu po 15 latach więzienia udaje mu się uciec. W pewnej restauracji spotyka Mi-do, która postanawia mu pomóc w wykonaniu zemsty na swoim prześladowcy...
Dwukrotny zdobywca Oscara Denzel Washington rozpętuje prawdziwe piekło na ziemi w tym mistrzowsko zrealizowanym, pełnym nieprzerywanej akcji thrillerze. Zmęczony życiem, stroniący od ludzi były agent CIA John Creasy (Washington) otrzymuje od swego starego przyjaciela Rayburna (Zdobywca Oscara Christopher Walken) pracę ochroniarza dziewięcioletniej Pity Ramos (Dakota Fanning), nad wiek rozwiniętej córki meksykańskiego przemysłowca. Dziewczynce wkrótce udaje się zdobyć sympatię Creasy'ego, który z kolei, pod jej wpływem, zmienia swój niechętny stosunek do ludzi i otwiera się na świat. Gdy Pita zostaje uprowadzona przez nieznanych sprawców, Creasy, mimo, że ciężko ranny, poprzysięga zemstę. Nic nie jest w stanie powstrzymać jego szalonej wściekłości i determinacji w dążeniu do uratowania dziecka.
Połączenie rewelacyjnej gry Liama Neesona i genialnego pomysłu na scenariusz Luca Bessona. Ktoś porywa ci córkę, dzieli cię od niej ocean, a jedyny ślad to ostatnia rozmowa telefoniczna. Co robisz? Jeżeli przez całe życie szkolono cię w zabijaniu, to odpowiedź może być tylko jedna. Luc Besson znany z kultowych tytułów takich jak ''Leon Zawodowiec'', ''Nikita'' czy ''Piąty Element'', przedstawia widzowi pomysł fenomenalny w swej prostocie. Zgodnie ze scenariuszem francuskiego mistrza akcji, nie ma tu miejsca na czczą gadaninę i niepotrzebne rozwlekanie fabuły. Ten film jest dynamiczny jak seria z automatu i precyzyjny jak snajperski karabin.
Jak daleko można się posunąć, by chronić swoją rodzinę? Keller Dover (Hugh Jackman) staje twarzą w twarz z najgorszym koszmarem, który może przytrafić się każdemu rodzicowi: jego sześcioletnia córka, Anna, zostaje porwana wraz ze swą koleżanką, Joy. Minuty mijają jak godziny, powstaje panika. Pierwszy trop prowadzi do samochodu, który zaparkowano na ulicy. Prowadzący śledztwo detektyw Loki (Jake Gyllenhaal) aresztuje jego kierowcę, Alexa Jonesa (Paul Dano), wkrótce musi go wypuścić z braku dowodów. Zdeterminowany Dover świadomy, że życie jego dziecka jest w niebezpieczeństwie bierze sprawy w swoje ręce. Do czego zdoła posunąć się zrozpaczony ojciec, by ochronić swoją rodzinę?
Jest to historia w stylu "hitchcockowskiej gry w kotka i myszkę". Pisarz Paul Sheldon (Caan) nie pamięta oślepiającego błysku, za sprawą którego prowadzony przez niego samochód wypadł z drogi. Nie pamięta także, żeby ktoś go pielęgnował, gdy leżał nieprzytomny. Jedyne co pamięta, to fakt, że obudził się w domu Annie Wilkes (Bates) - fanatycznej miłośniczki jego twórczości, która uparła się przetrzymywać swego ukochanego pisarza jako osobistego więźnia przez resztę życia.
Po dramatycznym wypadku samochodowym, młoda kobieta odzyskuje przytomność w podziemnym schronie. Od mężczyzny, który się nią opiekuje, dowiaduje się, że nie tylko ocalił jej życie. Śmiercionośny atak chemiczny skaził Ziemię, czyniąc ją niemożliwą do zamieszkania. Zdezorientowana, przerażona kobieta decyduje, że musi wydostać się ze schronu, bez względu na to, co zastanie po wyjściu na ziemię.
nasza recenzja"Kapitan Phillips" to wielowarstwowy obraz porwania przez somalijskich piratów amerykańskiego kontenerowca Maersk Alabama, do którego doszło w 2009 roku. Dzięki charakterystycznemu spojrzeniu reżysera Paula Greengrassa, film jest jednocześnie przyspieszającym bicie serca thrillerem i złożonym portretem przedstawiającym skutki globalizacji. "Kapitan Phillips" skupia się na relacji kapitana kontenerowca Richarda Phillipsa (w tej roli dwukrotny zdobywca nagrody Akademii Tom Hanks) i dowódcy piratów Muse'a (Barkhad Abdi), który bierze go jako zakładnika. Kiedy Muse i jego ludzie obierają za cel nieuzbrojony statek Phillipsa, między mężczyznami dochodzi do starcia. W odległości 145 mil od wybrzeża Somalii zostają oni pozostawieni na pastwę sił, nad którymi nie mają kontroli.
Zdobywcy Oscarów Angelina Jolie i John Malkovich, w wyreżyserowanej przez Clinta Eastwooda, opartej na faktach opowieści, której nie sposób pominąć milczeniem. Los Angeles, rok 1928. Gdy samotna matka, Christine Collins (Jolie) wyjeżdża w poszukiwaniu pracy, jej synek znika w podejrzanych okolicznościach. Pięć miesięcy później policja zwraca zrozpaczonej matce dziecko, ale ona nie wierzy, że to jej prawdziwy syn. Dochodzenie prowadzone przez samotną i bezsilną kobietę odsłania kulisy skorumpowanego świata, zmieniając raz na zawsze oblicze miasta. Chwytająca za serce opowieść, która ukazuje potęgę matczynej miłości.
Jack ma pięć lat, gdy dowiaduje się od mamy, że pokój, w którym mieszka z nią od urodzenia, nie jest całym światem. Wychował się tu, myśląc, że po drugiej stronie ścian jest pustka. Teraz matka decyduje się powiedzieć mu prawdę i z jego pomocą podjąć walkę o wolność. Od prawie 6 lat są więzieni przez człowieka, który każe nazywać się Dużym Nickiem. Izoluje ich od świata, grożąc, że próba ucieczki zostanie ukarana śmiercią. Mama obmyśla niezwykle ryzykowny plan, którego głównym bohaterem ma być właśnie Jack. Wkrótce okaże się, że nie samo odzyskanie wolności jest największym wyzwaniem, ale konieczność odnalezienia się w niej i nauka życia na nowo.
Lisa to kobieta w średnim wieku, która tylko pozornie jest szczęśliwa. Rodzina, dom, status społeczny nie są w stanie spełnić jej ambicji. Lisa chciała być wielką artystką. Szansa na rozwój w dziedzinie sztuki bezpowrotnie minęła i teraz kobieta musi pogodzić się ze swoim losem. Pewnego dnia odkrywa, że jeden z jej uczniów przejawia niezwykły talent poetycki. Lisa postanawia pomóc mu zrealizować się jako artysta. Kobieta widzi w małym Jimmym przyszłego wielkiego twórcę. Jej dążenia przemieniają się jednak w niebezpieczną obsesję. Jak daleko posunie się przedszkolanka, goniąc za własnymi utraconymi marzeniami?
nasza recenzjaChociaż Kevin (James McAvoy) ujawnił swemu psychiatrze 23 różne tkwiące w nim osobowości, ciągle nie wiadomo, która z nich będzie zdolna ujawnić się i zdominować pozostałe. Zmuszony do uprowadzenia trzech nastolatek, Kevin toczy wojnę o przetrwanie z siłami naciskającymi go od wewnątrz - i wszystkim czynnikami zewnętrznymi - zanim ściany oddzielające wszystkie jego osobowości nie rozsypią się w proch.
nasza recenzjaPośrodku morza, na platformie położonej na starym polu minowym mieszka pewien nieszczęśnik, który niezwykle szybko się starzeje. Jego problem polega na tym, że nie potrafi śnić. Zasypia, ale nie towarzyszą temu marzenia senne. Zdesperowany, zaczyna porywać dzieci z pobliskiego portu, aby ukraść im sny, przenikając do ich świadomości. Czy znajdą się śmiałkowie gotowi uwolnić małych więźniów?
Stany Zjednoczone, lata 60. Państwo Likensowie zarabiają na życie, sprzedając watę cukrową na lokalnych festynach. Praca wymaga od nich nieustannych podróży, co niekorzystnie odbija się na wychowaniu córek, Sylvii i Jennie Faye. Chcąc zapewnić dziewczynkom prawdziwe dzieciństwo, rodzice postanawiają umieścić je w domu wychowującej liczną gromadkę dzieci Gertrude Baniszewski. Wkrótce niezrównoważona kobieta zaczyna stosować wobec Sylvii coraz bardziej wyrafinowane formy przemocy. Poruszające studium nienawiści i przemocy. Film oparty na faktach.
Adriana, trzynastoletnia Meksykanka, zostaje porwana wraz z grupą innych dziewcząt i kobiet przez szajkę handlarzy żywym towarem. W niewoli jej przyjaciółką i opiekunką zostaje Weronika, młoda imigrantka z Polski. Brat Adriany, Jorge, czyni starania, by odnaleźć siostrę. Jego sprzymierzeńcem w poszukiwaniach zostaje teksaski policjant, Ray, któremu także uprowadzono córkę. Wiele wskazuje na to, że ci sami ludzie są odpowiedzialni za uprowadzenie Adriany oraz córki Raya.
Jordan Tuner (Halle Berry) jest operatorką linii alarmowej 911. Kobieta jest przyzwyczajona do dramatycznych zgłoszeń i kryzysowych sytuacji, jednak to połączenie przebija wszystko, z czym miała do tej pory do czynienia. Śmiertelnie przerażona nastolatka usiłuje schronić się przed psychopatą, który właśnie włamał się do jej domu. Połączenie przerywa się, a kiedy Jordan oddzwania do dziewczyny, dźwięk dzwonka pozwala napastnikowi zlokalizować ofiarę… Kilka miesięcy później inna nastolatka (Abigail Breslin) wykonuje dramatyczne połączenie na linię 911. Jest uwięziona w bagażniku porywacza, który wywozi ją w nieznane. Tym razem Jordan nie może pozwolić sobie na błąd…
Harrison Ford i reżyser Roman Polański mogą zaliczyć thrillery do swoich najlepszych dokonań. "Frantic" to, według dziennikarza USA Today Mike'a Clarka, "perfekcyjny duet najlepszej gwiazdy z reżyserem suspensu". Ford wciela się w rolę amerykańskiego lekarza, którego żona (Betty Buckley) nieoczekiwanie znika w Paryżu. Aby ją odnaleźć, musi stawić czoła obcemu językowi i obcemu miejscu, obojętności policji, nadgorliwości biurokratów oraz prowokującej, tajemniczej nieznajomej (Emmanuelle Seigner), która ukrywa przed nim część prawdy.
Tom jest byłym pilotem wojskowym. Dzięki ciężkiej pracy stał się właścicielem jednej z największych linii lotniczych. Któregoś dnia jego 9-letni syn zostaje uprowadzony. Wkrótce Mullenowie otrzymują wiadomość, w której porywacze żądają okupu w wysokości 2 milionów dolarów w zamian za uwolnienie dziecka. Tom ma tylko 48 godzin na dostarczenie pieniędzy, nie może zawiadomić o zajściu policji. Zdeterminowany ojciec podejmuje walkę z bandytami. Przed kamerami telewizyjnymi informuje o wynoszącej dwa miliony dolarów nagrodzie za ujęcie porywaczy.
Scenariusz filmu luźno oparty na prawdziwej historii. Jest rok 1999, Clermont, Kalifornia. W środowisku młodych, zamożnych ludzi, których pieniądze pochodzą z nielegalnych źródeł, nie ma litości ani prawdziwej przyjaźni. Liczy się wyłącznie kasa i silna pozycja w grupie. Johnny Truelove, diler narkotykowy, chce odzyskać pieniądze od swojego dłużnika Jake'a Mazurskiego. Pod wpływem impulsu porywa piętnastoletniego brata Jake'a - Zacha. Chłopak jest dobrze traktowany i nie zdaje sobie sprawy z powagi sytuacji. Bawi się w towarzystwie swoich porywaczy nie zastanawiając się, co przeżywa jego rodzina.
Podczas nocnej jazdy samochodem kobieta o imieniu Jessica zauważa, że podążą za nią tajemniczy mężczyzna. Bohaterka jeszcze nie wie, że niedługo będzie musiała stoczyć ciężką walczyć o życie z niezrównoważonym agresorem.
Jeff i Amy Taylorowie (Kurt Russell, Kathleen Quinlan) przemierzają samochodem Amerykę z Bostonu do San Diego. Jeff sądzi, że wszystkie kłopoty ma już za sobą, zaś przed sobą - nowe, wspaniałe życie. Trasa wiedzie przez piękne, choć pustynne tereny południowo-zachodnich Stanów. Jak okiem sięgnąć - żadnych śladów cywilizacji. Szczęśliwe małżeństwo jedzie rzadko uczęszczaną szosą. Słońce praży niemiłosiernie. Jak na złość właśnie wtedy, na przysłowiowym środku drogi, samochód psuje się. Jeff nie potrafi z powrotem uruchomić silnika. Sytuacja wygląda na rozpaczliwą, jednak po chwili z za horyzontu wyłania się ciężarówka...
Bateman i McAdams wcielają się w role Maksa i Annie, którzy umawiają się raz w tygodniu z innymi parami na wspólne gry i zabawy. Aby nieco podgrzać atmosferę, podczas jednego z takich wieczorów charyzmatyczny brat Maksa, Brooks (Chandler), organizuje zabawę w rozwiązanie sprawy tajemniczego morderstwa z podstawionymi zbirami i agentami federalnymi. Gdy sam Brooks zostaje porwany, wszyscy myślą, że to tylko część zabawy... ale czy na pewno? Kiedy szóstka uwielbiających rywalizację uczestników wyrusza, aby rozwiązać tę sprawę i odnieść zwycięstwo, stopniowo staje się jasne, że mylili się oni zarówno co do „gry”, jak i Brooksa. Gra, w której nie obowiązują żadne reguły, nie przyznaje się punktów i nie do końca wiadomo, kto w niej uczestniczy, może okazać się najlepszą grą w ich życiu albo… ostatnią.
W niedużym mieście uniwersyteckim Durham zaczynają znikać kobiety. Jedną z zaginionych jest Naomi (Gina Ravera), siostrzenica znanego pisarza i szanowanego psychologa sądowego Aleksa Crossa (Morgan Freeman), który natychmiast postanawia wspomóc działania lokalnych władz. Gdy dociera na miejsce, policja odnajduje ciało martwej kobiety z umieszczonym na kartce podpisem mordercy, który nazywa siebie "Casanovą". Cross oraz śledczy z Durham znajdują nieoczekiwaną pomoc w Kate McTiernan (Ashley Judd), jedynej kobiecie, której udało się zbiec z kryjówki psychopatycznego porywacza. Psycholog ustala, że "Casanova" nie jest seryjnym mordercą, a raczej kolekcjonerem. Póki kobiety będą słuchały jego poleceń, będą żyć...
Victor i Danny są znajomymi z więzienia. Po wyjściu na wolność obmyślają plan zarobienia dużej ilości pieniędzy. Postanawiają porwać córkę bogatego biznesmena, Alice Creed, i zażądać dwóch milionów funtów za jej uwolnienie. Plan udaje im się wprowadzić w życie i dziewczyna zostaje uprowadzona oraz zamknięta w dźwiękoszczelnym pokoju. Wkrótce okazuje się, że Dan zna Alice, z którą łączy go romans i ma opracowany własny plan dotyczący podziału pieniędzy. Musi jednak wszystko ukryć przed wspólnikiem do czasu uzyskania okupu.
Jane i Aries na pierwszy rzut oka mogliby być w zasadzie całkiem typowymi nastolatkami - lubią modne fryzury, chętnie robią sobie selfie, kłócą się, rozstają i wracają do siebie. Ale żyją na ulicach gorącej, chaotycznej Manili, od czasu do czasu zaciągają się klejem, a w ich życiu niedawno pojawiło się dziecko. Radzą sobie z sytuacją najlepiej, jak potrafią, nawet jeśli wymaga to sięgnięcia po najbardziej drastyczne środki. Jednak pewnego dnia niemowlę znika w podejrzanych okolicznościach.
Tyler Rake (Chris Hemsworth) jest nieustraszonym najemnikiem, który nie ma już nic do stracenia. Jednak gdy przyjmuje zlecenie odbicia z rąk porywaczy syna międzynarodowego barona narkotykowego, nie zdaje sobie sprawy, jak ogromnego ryzyka się podejmuje. Realizacja tej śmiertelnie niebezpiecznej misji w mrocznym półświatku handlarzy bronią i narkotykami graniczy z niemożliwością i na zawsze odmienia życia Rake'a i porwanego chłopca.
nasza recenzjaPo odzyskaniu córki z rąk albańskich porywaczy, Bryan Mills, były agent CIA, myślał, że to już koniec jego kłopotów. Nic bardziej mylnego. Ojciec jednego ze zgładzonych przez Bryana bałkańskich zbirów poprzysiągł zemstę i nie cofnie się przed niczym, aby dopiąć swego. Podczas rodzinnych wakacji w Istambule, Bryan wraz z żoną zostają porwani. Na wolności pozostaje jednak ich córka Kim, która pomoże ojcu wydostać się z niewoli. Teraz Bryan będzie musiał znów użyć wszystkich swych morderczych umiejętności, by ocalić żonę. Czasu pozostało niewiele. Dla porywaczy nie będzie litości.
Porywający i wstrząsający thriller. Młoda kobieta (Sandra Bullock) znika w tajemniczych okolicznościach. Jej chłopak Jeff (Kiefer Sutherland) spędza wiele lat na bezskutecznych poszukiwaniach. Nawet nowa miłość (Nancy Travis) nie jest w stanie odciągnąć go od jego obsesji. Tymczasem, podstępny psychopata (Jeff Bridges), który porwał jego dziewczynę, śledzi Jeffa, prowadząc go ścieżkami wcześniejszego przestępstwa. Chcąc poznać prawdę, Jeff musi powierzyć swoje życie przebiegłemu nieznajomemu.
Ceniony, nowojorski psychiatra Dr Nathan Conrad (Michael Douglas) odkrywa z przerażeniem, że jego córeczka została w nocy porwana z apartamentu. Brutalni kidnaperzy nie chcą pieniędzy, w zamian za uwolnienie dziecka żądają, aby Nathan skłonił osiemnastoletnią Elisabeth (Brittany Murphy), od dziesięciu lat pogrążoną w katatonii pacjentkę, by wyjawiła pewien sześciocyfrowy kod. Jeśli nie dostaną tego, czego chcą - zabiją córkę Nathana. Nathan zdaje sobie sprawę, że porywacze śledzą każdy jego ruch, może więc liczyć wyłącznie na siebie. Nie ma innego wyjścia, jak w pojedynkę stawić czoła największemu koszmarowi w całym swym dotychczasowym życiu.
Madison w stanie Wisconsin. Beth Cappadora (Michelle Pfeiffer), szczęśliwa żona Pata (Treat Williams) i matka trójki dzieci, wybiera się do Chicago na zjazd absolwentów szkoły średniej. Zabiera ze sobą maluchy. W hotelu prosi najstarszego syna, 7-letniego Vincenta, by zaopiekował się 3-letnim Benem. W tym czasie idzie się zameldować. Kiedy kilka minut później wraca, okazuje się, że Ben zniknął bez śladu w zatłoczonym holu. Mimo że Beth natychmiast zaczyna go szukać, chłopca nie udaje się odnaleźć. Wysiłki kobiety, jej męża i przydzielonej do sprawy detektyw Candy Bliss (Whoopi Goldberg) spełzają na niczym. Pogrążona w rozpaczy Beth po sześciu tygodniach w końcu wraca do domu. Mija kilka lat. Rodzina przeprowadza się do Chicago. Pewnego dnia do drzwi ich domu puka sympatyczny chłopiec z sąsiedztwa (Ryan Merriman), który proponuje, że skosi państwu Cappadora trawnik. Choć przedstawia się jako Sam, Beth natychmiast rozpoznaje w nim zaginionego Bena. Badanie odcisków palców wykazuje, że miała rację. Wkrótce wychodzą na jaw szczegóły całej sprawy i chłopiec powraca do rodziny. Wszystkich czeka teraz trudne zadanie odbudowania więzi z odnalezionym po latach chłopcem. Przekonujący, choć chwilami nieco zbyt emocjonalny dramat rodzinny z bardzo dobrą rolą Michelle Pfeiffer. Na podstawie książki Jacquelyn Mitchard.
Will Jennings jest anestezjologiem, a jego żona Karen projektantką mody. Mieszkają w pięknym domu w Portland, wespół z sześcioletnią córeczką Abby. Któregoś dnia Will wyjeżdża na konferencję medyczną do Seattle. Karen i Abby wracają do domu i ich życie niespodziewanie zmienia się w ułamku sekundy. Abby zostaje porwana, Karen uwięziona, a Will nie potrafi zapanować nad sytuacją. W ciągu 24-godzin Jenningsowie muszą wypłacić okup. Ile będą w stanie poświęcić, by odzyskać córkę?
Pani inżynier Kyle Pratt po tragicznej śmierci swego męża wraz z córką wraca do USA. Kiedy w trakcie lotu okazuje się, że mała Julia zniknęła, kobieta zaczyna gorączkowo szukać dziecka. Na domiar złego nikt ze współpasażerów nawet nie widział dziewczynki na pokładzie. Wszyscy zaczynają podejrzewać, że Kyle postradała zmysły, jednak kobieta upiera się, że jej córka została porwana...
Air Force One to nazwa najbardziej bezpiecznego, najlepiej strzeżonego samolotu świata - samolotu prezydenta Stanów Zjednoczonych. Prezydent Marshall wraz z żoną i córką wraca nim do domu po oficjalnej wizycie w Moskwie. Na pokładzie znajduje się także grupa rosyjskich dziennikarzy. Wkrótce po starcie okazuje się, że są oni terrorystami pod przywództwem fanatycznie oddanego sprawie Rosji Ivana Korshunova (Gary Oldman). Wszyscy pasażerowie stają się zakładnikami, którym grozi śmierć w przypadku odmowy spełnienia żądań terrorystów. Prezydent sprzeciwia się jakimkolwiek negocjacjom i postanawia sam stawić czoła porywaczom.
Pracujący przy wycince lasu Travis Walton (D.B. Sweeney) w tajemniczy sposób znika na pięć dni podczas rzekomego spotkania z latającym spodkiem w 1975 roku w stanie Arizona. W tym czasie towarzysszący mu podczas wspomnianego zdarzenia współpracownicy znoszą kpiny i pogardę, podczas prób wyjaśnienia okoliczności zaginięcia kolegi oraz zostają niesłusznie oskarżeni o morderstwo.
Gene Mason, młody księgowy, podróżował z sześcioletnią córeczką do Los Angeles. Miał umówione spotkanie w sprawie pracy. Tymczasem na dworcu wydarzyło się coś, co dramatycznie odmieniło jego spojrzenie na życie. W sztucznie wywołanym zamieszaniu Gene traci z oczu córeczkę. Wkrótce przekonuje się, że dziewczynka została porwana. Zrozpaczony ojciec otrzymuje informację od porywaczy, którzy żądają niezwykłego okupu. Aby odzyskać dziecko, Gene musi zabić gubernatora Kalifornii. Na wykonanie zadania ma zaledwie półtorej godziny.
Eksglina Matt Scudder (Liam Neeson) zarabia na życie jako prywatny detektyw. Zostaje wynajęty przez handlarza narkotyków, którego żonę porwano, a następnie zamordowano w brutalnych okolicznościach. Scudder rozpoczyna śledztwo i wkrótce odkrywa, że za śmiercią kobiety stoją seryjni mordercy, mający na koncie szereg krwawych zbrodni. Balansując na granicy prawa, detektyw zrobi wszystko, by powstrzymać psychopatycznych zabójców przed kolejnym atakiem.
Wstrząśnięty śmiercią swej partnerki, policyjny detektyw i autor kryminalnych bestsellerów, Alex Cross przechodzi na emeryturę. Kiedy jednak szalony psychopata (Michael Wincott) porywa córkę senatora, Alex wbrew sobie zostaje wciągnięty do jego gry. Wraz z przydzieloną do ochrony porwanej dziewczynki agentką tajnych służb (Monica Potter) Alex podąża pełną zagadek, mroczną i krętą ścieżką, która doprowadza go do szokującego odkrycia - porywaczowi wcale nie chodzi o okup. Pragnie, by Alex uwiecznił na kartach swej kolejnej książki jego zbrodnię stulecia! Ścigając się z czasem i śmiercią, detektyw zanurza się w misternie tkaną sieć niebezpieczeństw i kłamstw, aby powstrzymać szaleńca i uratować życie niewinnej ofiary.
"Tallulah" to film oryginalny serwisu Netflix, napisany i wyreżyserowany przez Siana Hedera ("Orange is the New Black"). Opowiada on historię Lu, młodej kobiety-włóczęgi (Ellen Page - "Dziewczyna z marzeniami", "Incepcja"), która mieszka w vanie i mocno broni swojej niezależności, chociaż ledwo wiąże koniec z końcem. Przypadkowe spotkanie skłania ją do impulsywnego "uratowania" dziecka od zaniedbującej go matki. Nie wiedząc, co zrobić dalej, Lu zwraca się do jedynej odpowiedzialnej osoby, jaką zna - Margo (Allison Janney - "Osobliwy dom Pani Peregrine", "Najlepsze najgorsze wakacje"), którą przekonuje, że dziecko jest jej wnuczkiem.
Pierwszy hollywoodzki thriller złotego dziecka brazylijskiej kinematografii Heitora Dhalii z jedną z najpopularniejszych młodych aktorek świata – Amandą Seyfried ("Mamma Mia", "Wyścig z czasem"). Gdy siostra Jill ginie bez śladu dziewczyna nie ma wątpliwości, że uprowadził ją seryjny morderca kobiet, z którego rąk sama cudem wyrwała się rok wcześniej. Policja nie daje wiary Jill, podejrzewając ją o zaburzenia osobowości. Zdesperowana dziewczyna rozpoczyna ryzykowną grę z psychopatą, próbując namierzyć go na własną rękę i uratować porwaną siostrę. Czas płynie nieubłaganie, zaś Jill – uznana za uzbrojoną i niebezpieczną – jest ścigana przez policję.
Joe Doucett z nieznanych sobie powodów zostaje porwany i uwięziony. Nie wie kto jest jego oprawcą ani jakie ma wobec niego zamiary. Po 20 latach niewoli niespodziewanie zostaje wypuszczony. Owładnięty obsesyjną żądzą zemsty próbuje odkryć jakie siły stały za jego cierpieniem. Domyśla się, że niewola była formą kary, ale nie wie za jakie winy. Nie wie także, że uwolnienie jest kolejnym etapem okrutnego planu.
Dla Kate McCoy jej 4-letni synek Josh jest spełnieniem wszystkich marzeń i miłością życia. Gdy pewnego dnia, na oczach Kate zamaskowani sprawcy uprowadzają chłopca, zdesperowana kobieta zgłasza porwanie policji. W biurze szeryfa każą jej czekać i pokazują tablicę pełną ogłoszeń o zaginionych dzieciach. Szybko orientuje się, że na policję nie ma co liczyć. Bez chwili namysłu rusza w samotny pościg za porywaczem. Nie cofnie się przed niczym, by uratować synka. Nikt nie jest bardziej niebezpieczny niż matka broniąca dziecka.
nasza recenzjaMack jest szczęśliwym mężem i ojcem trojga wspaniałych dzieci. Pewnego dnia jego rodzinę dotyka tragedia. Najmłodsza córka Missy zostaje porwana. Wszelkie dowody wskazują na morderstwo, choć ciała nie udaje się odnaleźć. Mack popada w coraz głębszą rozpacz, która powoli oddziela go od świata i rodziny. Kilka lat po tragedii otrzymuje tajemniczy list z zaproszeniem do leśnej chaty, w której rozegrał się dramat Missy. List wydaje się pochodzić od samego Boga. Pełen wątpliwości i obaw Mack decyduje się na spotkanie z nieznanym, które okaże się być niezwykłym doświadczeniem pozwalającym zrozumieć sens rodzinnej tragedii i zupełnie inaczej spojrzeć na życie i świat.
nasza recenzjaŹródło ilustracji wprowadzenia: Walt Disney Pictures; fragmenty plakatów; materiały prasowe