Niantic nigdy nie rozpieszczał swoich graczy nadmiarem wiadomości. Można wręcz powiedzieć, że relacje producenta z graczami były autystyczne. Gracze o wszelkich nowościach dowiadywali się dzięki wzajemnej wymianie wiadomości lub dzięki poszukiwaniom informacji w kodzie gry. Dziś jednak producent Pokemon GO stał się wyjątkowo wylewny i opowiedział graczom o tym, jak powstawał system questów. Zobaczcie jakie informacje trafiły na stronę pokemongolive.com, na której czytamy:
„Trenerzy,
Podczas opracowywania nowej funkcji dotyczącej badań terenowych (Field Research) oraz badań specjalnych (Special Research) które niedługo pojawią się w Pokemon GO, mocno zastanawialiśmy się nad stworzeniem mechaniki, która nagrodzi graczy nie tylko poprzez spotykanie bardzo rzadkich pokemonów oraz odkrywanie otaczającego ich świata, ale również za opanowywanie do mistrzostwa unikalnych aspektów gry. Cel ten jest prosty, ale chcieliśmy być pewni, że funkcja związana z „badaniami” będzie służyć wszystkim rodzajom trenerów w Pokemon GO.
W całym procesie projektowania skupialiśmy się na idei, że zadania badawcze mają być dostosowane do niemal każdego stylu eksploracji – od graczy, którzy wolą samotne przygody aż do grup zawierających dziesiątki trenerów, a jednocześnie będą posiadać stopnie trudności, tak by stanowić wyzwanie nawet dla doświadczonych trenerów. W rezultacie zauważysz, że wiele z tych zadań koncentruje się na umiejętnościach i wykonaniu a nie na losowości. Dodatkowo chcieliśmy zawrzeć zadania, które pomogłyby nowym trenerom nabyć cenne umiejętności i wiedzę, tak by wesprzeć ich podróż w Pokemon GO.
Dla przykładu, jedno z zadań typu Field Research rzuca wyzwanie trenerom, by trafić trzy rzuty z bonusem great z rzędu. Trenerzy, którzy są mniej doświadczeni zapewne zdołają to zrobić raz lub dwa, ale mogą nie wiedzieć jak robić to konsekwentnie. Takie zadanie może również stanowić wyzwanie dla doświadczonych trenerów i przetestować ich umiejętności oraz sprawdzić jaki reprezentują poziom.
Jednym z naszych ulubionych aspektów przy projektowaniu tej funkcji jest fakt, że badania wydają się być ciągłą przygodą, która zapewnia doskonałą powtarzalną jakość dzięki swojemu zróżnicowanemu oraz wymagającemu systemowi, jak i oferuje nowe cele do osiągnięcia. Nawet trenerzy, którzy podczas gry w Pokemon GO poruszają się codziennie tą samą trasą, znajdą różne wyzwania i cele do zrealizowania, dzięki czemu znajome obszary przyniosą poczucie nowości.
Chcieliśmy również, aby nagrody były odpowiednie dla wyzwania. Podczas gdy proste zadania takie jak obrócenie pewnej liczby unikalnych PokeStopów lub złapanie kilku pokemonów, przyniosą użyteczne przedmioty, ukończenie trudniejszego zadania, takiego jak kilka rzutów z bonusem great z rzędu, powinno dawać odczucie zdobycia osiągnięcia, które zapewnia większą nagrodę lub nawet szansę na spotkanie rzadkiego pokemona.
Innym założeniem, na którym się skupiliśmy, było to, że zadania badawcze powinny posiadać swoje podstawy w świecie Pokemon GO i korzystać ze znanych już schematów. Skorzystaliśmy również z okazji, by ponownie wprowadzić profesora Willowa, który dostarcza początkowych wskazówek dla trenerów, by dawał cenne lekcje na temat świata gry. Na przykład zadanie typu Field Research dotyczące pokemonów typu ognistego może prowadzić do spotkania silnego stworzenia właśnie tego typu. Tematyczne zadania badawcze powinny również subtelnie przekazywać wiedzę o pokemonach jak np. przewagę danego typu lub ewolucje, bez odczuwania, że jest to jakikolwiek samouczek.
Co najważniejsze, zadania badawcze są tak zaprojektowane, by dostarczać zabawy. Eksploracja, wyzwania związane z umiejętnościami i napotykanie pokemonów nigdy nie powinny być traktowane jako nieprzyjemny obowiązek, tak więc zadania typu Field Research nie są powtarzalne ani przeciągające się. Trenerzy, którzy wolą bardziej swobodne tempo znajdą zadania, które są przyjemne i możliwe do wykonania w ciągu 15-30 minutowej sesji gry, podczas gdy osoby lubiące całodniowe przygody będą mogły wykonywać dowolną liczbę zadań o różnych wymaganiach oraz poziomach trudności.
System badań w Pokemon GO ma szansę na rozwój i zmiany w czasie. Kontynuujemy poszukiwanie ścieżek na uczynienie systemu badań jeszcze bardziej przyjaznym dla grup, tak by mogły tworzyć fascynujące historie i odpowiednio wynagradzać za starania. Nadchodzi wiele więcej i jesteśmy podekscytowani, że trenerzy na całym świecie są z nami by grać!
Zespół Pokemon GO”
Szczerze musze przyznać, że nie pamiętam jeszcze tak długiej informacji dla graczy od producenta Pokemon GO. W natłoku informacji łatwo przeoczyć kilku słów, które zdradzają pewną ciekawostkę. W komunikacie przeczytać możemy:
„…ukończenie trudniejszego zadania, takiego jak kilka rzutów z bonusem great z rzędu, powinno dawać odczucie zdobycia osiągnięcia, które zapewnia większą nagrodę lub nawet szansę na spotkanie rzadkiego pokemona.”
Wcześniej dowiedzieliśmy się, że wypełniając zadania dostaniemy szansę na złapanie mitycznego Mew. Informacja przekazana przez Zespół Pokemon Go zdradza, że wypełniając zadania dostaniemy także bonus, który umożliwi nam złapanie rzadkiego pokemona. Co przez to rozumie Niantic? Tego dowiemy się już jutro. System questów ma zadebiutować w Pokemon Go już w piątek.
Zobacz również: Mareep bohaterem kwietniowego Community Day
Źródło: Pokemongolive.com / Ilustracja wprowadzenia: Pokemongolive.com