Karta upominkowa to pewien wirtualny rodzaj przedpłaty o określonej sumie, którą można wykorzystać w późniejszym okresie do transakcji w trakcie zakupów online w wybranym sklepie. Jeżeli chodzi o cyfrową wersję, zazwyczaj otrzymujemy specjalny kod, który następnie możemy przepisać, gdy finalizujemy dany zakup w koszyku. Część kart działa tylko i wyłącznie w ramach określonego sklepu lub marki, dobieramy zatem coś bezpośrednio z ich ofert. Są sytuacje, gdy za sumę cyfrowej karty podarunkowej można nabyć subskrypcję na dany okres – dostęp do filmów i seriali w przypadku platform streamingowych takich jak Prime Video, Apple TV+ lub Netflix, ewentualnie w przypadku gier abonamenty obejmujące ofertę PlayStation Plus tudzież Xbox Game Pass. Istnieją serwisy, które oferują wiele różnych opcji tego typu, takich jak GG.deals, gdzie można wybierać i przebierać w ofertach.
Coraz więcej osób ostatecznie decyduje się na dobór owych specjalnych kart podarunkowych. Nie bez przyczyny – dobór konkretnego prezentu, zwłaszcza fizycznego, wiąże się bardzo często z ryzykiem nietrafienia w odpowiedni „klucz” obdarowywanej osoby. Z kolei cyfrowa karta podarunkowa oferuje jej dowolność, nierzadko znacznie bardziej pożądaną aniżeli ukierunkowany na coś tradycyjny upominek. Dodajmy jeszcze, że to niezwykle wygodna opcja dla nas samych, ponieważ całą sprawę możemy załatwić nie wychodząc z domu – co z kolei eliminuje jakąkolwiek standardową presję czasu i konieczność znalezienia go na wypad do sklepu albo myszkowanie po kolejnych stronach w celu znalezienia najlepszego rozwiązania.
Przy wyborze określonego podarunku wręcz wskazane jest, by przemyśleć opcję cyfrowej karty upominkowej. Wiąże się ona z wieloma zaletami tak dla kupującego, jak osoby mającej otrzymać prezent – od eliminacji ryzyka nietrafionej inwestycji, poprzez wygodę i szybkość transakcji, aż po optymalizację opcji zakupu.