Wystarczy wejść do pierwszego lepszego sklepu o tematyce popkulturowej, lub z zabawkami, aby zostać otoczonym przez masę produktów promujących „Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy”. Książki, komiksy, figurki, zestawy LEGO i wiele innych gadżetow…wszystko to pojawiło się na półkach sklepowych po czwartym września 2015, kiedy odbył się tzw. Piątek Mocy. Był to dzień, w którym produkty oparte na najnowszej części sagi i wspierające jej gigantyczną promocję, oficjalnie trafiły na półki sklepowe. Zaowocowało to olbrzymią liczbą spoilerów, które niezamieżenie zostały zdradzone przez wypuszczone na rynek przedmioty. Jak się okazuje, podobna sytuacja może nas czekać również w tym roku, bowiem kolejny film spod marki Star Wars – „Rogue One” również otrzyma własny Piątek Mocy!
30 września 2016, sklepy będą mogły zacząć sprzedaż produktów z pierwszego spin-offa serii. Mimo, iż wiele informacji na ich temat zapewne wycieknie do sieci już wcześniej (m.in dzięki rozpoczynającemu się właśnie New York Toy Fair 2016), to dopiero w tym dniu wszystkie gadżety oparte na „Rogue One” będzie można w pełni legalnie i powszechnie zakupić. Czy będzie temu towarzyszyło takie samo szaleństwo jak przed rokiem, kiedy większość asortymentu została wyprzedana w ciągu zaledwie kilku pierwszych dni? A może fakt, że Gwiezdne Wojny powróciły już na ekrany kin zaowocuje nieco mniejszym zainteresowaniem wśród konsumentów? I co najważniejsze: ile skeretów scenariusza owe gadżety i produkty zdradzą?
Opis produkcji: Akcja „Rogue One: A Star Wars Story” będzie się rozgrywać pomiędzy „Zemstą Sithów”, a „Nową Nadzieją”. Skupi się ona wokół grupy specjalistów, współpracujących z siłami rebeliantów. Ich zadaniem będzie wykradnięcie planów Gwiazdy Śmierci, aby umożliwić Rebelii jej zniszczenie…
W obsadzie znaleźli się: Felicity Jones, Mads Mikkelsen, Alan Tudyk, Ben Mendelsohn, Donnie Yen, Forest Whitaker, Diego Luna, Riz Ahmed, Jonathan Aris oraz Wen Jiang. Nie wiemy jeszcze, kim dokładnie będą ich postacie.
Źródło: makingstarwars.net