Historia Grandmastera
Zobacz również: Kim jest Skurge? Historia antybohatera #10
Początki Grandmastera, a raczej En Dwi Gast, są podobne jak wszystkich starszych wszechświata. Jest jedną z najstarszych istot w historii, pochodzących z pierwszych inteligentnych gatunków powstałych po wielkim wybuchu. En Dwi Gast także znany jako Grandmaster zasłużył na to miano poprzez spędzenie dużej części swojego życia, poszukując nowych źródeł rozrywki poprzez wymyślanie różnych gier. Odkrywał miliony światów i wiele form gier, w których zawsze zostawał mistrzem. Używa swoich potężnych umiejętności do aranżacji zawodów i turniejów z chętnymi (lub nie) graczami. Każdemu zawodnikowi obiecywał wysoką nagrodę i zawsze dotrzymywał swojego słowa. Podczas swoich licznych podróży przez wiele wrzechświatów, znalazł ziemię-712, siedzibę Squadron Supreme, gdzie Grandmaster zaplanował zawody przeciw Scarlet Centurion. Wybrali swoich zawodników do walki, Grandmaster wybrał Squadron Supreme, a Scarlet Institute of Evil. Zawody wygrał En Dwi Gast oraz zdecydował że stworzy swoją wersję szwadronu. Zrobił to, gdy wrócił na Ziemię-616. Przemienił Kinji Obatu w Doctor Spectrum, Kyle Richmond w Nighthawka i Jamesa Sandersa w Whizzera. Stworzył też własnego Hyperiona z niczego. Nazwał drużynę o tym składzie Squadron Siniser. Potem przeniósł się do XXXI wieku, do czasów Kanga the Conquerora. Kang opłakiwał wówczas stratę swojej ukochanej Ravonny. Grandmaster pojawił się i zaproponował mu moc władzy nad życiem i śmiercią. By ją uzyskać, Kang musiałby pokonać En Dwi Gasta w grze. Przy porażce jednak, ziemia Kanga zostałaby zniszczona. Grandmaster dał mu rok do przygotowań, podczas którego przeciwnik nieśmiertelnego porwał i zmusił do współpracy Avengersów.
Zobacz również: Kim jest Hulk? Historia superbohatera #47
Rok później zaczęła się bitwa, Grandmaster wystawił swój szwadron przeciw Avengersom, w którego w skład wchodzili wówczas Kapitan Ameryka, Iron Man, Thor i Goliath. Bitwa była podzielona na 4 walki 1 na 1, każda zachodząca w innych miejscu na ziemi: statua wolności, Taj Mahal, Big Ben i sfinks. Trzy pierwsze walki zakończone zostały zwycięsko przez Avengersów, czwarta jednak – Goliath i Whizzer przy Big Benie została zakłócona przez pojawienie się Black Knighta. Grandmaster uznał to za złamanie zasad i teleportował Avengers i szwadron do czasów Kanga. Zagubiony Black Knight przysiągł, że uwolni bohaterów ze szpon Grandmastera. W drugiej rundzie, Kang wysłał resztę Avengersów: Czarną Panterę, Vision i Yellowjacket do roku 1941, by walczyli z rezerwowymi wojownikami En Dwi Gasta – The invaders, w którego skład wchodzili Kapitan Ameryka, Namor i Człowiek-pochodnia. Podczas walki Vision obezwładnił całą drużynę przeciwną, dając wygraną Avengersom. W międzyczasie Black Knight zdołał przenieść się w XXXI wiek i uwolnić resztę herosów. Gra się zakończyła na niekorzyść Grandmastera, lecz z powodu remisu w pierwszej rundzie wynikającego z wizyty Black Knighta, Kang może otrzymać tylko połowę oferowanych mocy, musi wybrać między mocą dawania życia lub odbierania go. Już prawie zdecydował się na dawanie życia, gdy Avengers wpadli do pokoju żądając powrotu do swoich czasów. Rozwścieczony Kang zmienił swoje zdanie i wybrał moc by zniszczyć herosów. Wtedy Kang bezwysiłkowo to zrobił. Podczas gdy napawał się widokiem ich wykończonych ciał, Black Knight zaatakował i obezwładnił go jednym ciosem. Zdezorientowany, Black Knight spytał się Grandmastera, czemu naładowany tak potężną mocą Kang padł tak szybko. Grandmaster odpowiedział że dał Kangowi moc do zniszczenia Avengersów, a Black Knight do nich nie należał. Wtedy herosi zostali odesłani do swoich domów w swoich czasach, a Grandmaster kontynuował eksplorowanie galaktyki.
Zobacz również: Kim jest Punisher? Historia antybohatera #9
Prime Mover, robot stworzony do manipulowania agentami S.H.I.E.L.D. dla rozrywki Dr. Dooma wystrzelił się w kosmos w celu poszukiwania nowych gier. Prime Mover zaczął wysyłać sygnały w poszukiwaniu graczy, które odebrał Grandmaster. Dwójka ta opracowała zawody podobne do poprzednich, w których uczestniczył En Dwi Gast. Jeśli Prime Mover wygra, dostanie on siłę do podbicia Ziemi, jeśli Grandmaster wyjdzie zwycięsko, pozwoli planecie przetrwać, albowiem nie interesuje się nią. Grandmaster chciał ponownie użyć Squadron Sinister, lecz mógł znaleźć tylko Nighthawk, więc musiał się zadowolić The Defenders. Drużyna Grandmastera składała się z Nighthawk,Valkyrie, Daredevila, Namora, Doctora Strange’a i Hulka. Sześciu herosów zostało podzielonych na dwie drużyny i wysłanych do trzech różnych planet do walki z wojownikami Prime Movera. Pierwsza runda zakończyła się zwycięstwem Nighthawka i Valkyrie, Daredevil i Namor zostali zabici na wulkanicznej planecie, a Doctor Strange i Hulk wygrali trzecią rundę. Po zwycięstwie Grandmaster wskrzesił zmarłych wojowników i dotrzymał słowa o zostawieniu ziemi w spokoju, lecz chciał uczynić z niej swego rodzaju fabrykę wojowników. Defenders ruszyli do ataku, jednak natychmiastowo zostali pokonani. Wtedy Daredevil zaproponował inną grę; rzut monetą. Jeśli Grandmaster wygra dostanie całkowicie ziemię i księżyc, w innym wypadku będzie musiał całkowicie zostawić ziemię w spokoju. Daredevil, używając swoich zmysłów poprawnie przewidział wynik rzutu i wygrał. Grandmaster zaakceptował przegraną i wysłał bohaterów z powrotem na Ziemię.
Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe