Seria gier o Geralcie z Rivii obchodzi w tym roku swoje 11 urodziny. W związku z tym CD Projekt RED, przez kolejne jedenaście dni dzielił się z fanami ciekawostkami wprost ze świata Wiedźmina. Specjalnie dla was zebraliśmy je wszystkie w jednym miejscu.
Wiedźmiński Fakt nr 1
Zacznijmy od czegoś prostego — kojarzycie strój Triss z Wiedźmina 2, prawda? Początkowo stanowił dla studia inspirację dla wyglądu Triss w Wiedzminie 3. Spójrzcie na kilka bazujących na nim szkiców koncepcyjnych!

fot. CD Projekt RED
Wiedźmiński Fakt nr 2
Każdego dnia, o konkretnej godzinie, w konkretnym miejscu na morzu w okolicach Skellige, z wody na chwilę wynurza się statek widmo. Zdarza się to tylko raz na dobę. Mamy tu jakichś łowców duchów?

fot. CD Projekt RED
Wiedźmiński Fakt nr 3
Skoro już mówimy o łodziach — w trakcie produkcji Wiedźmina 3 twórcy rozważali możliwość podróżowania z Płotką zarówno na lądzie, jak i wodzie. Oczywiście łączyłoby się to ze zmianą projektu łodzi na większą, z dodatkowym miejscem dla Płotki. Oto pomysł jaki mieli na jej wygląd. Chcielibyście żeglować ze swoją wierną klaczą?

fot. CD Projekt RED
Wiedźmiński Fakt nr 4
Widok znajomej twarzy dodaje otuchy, tym bardziej jeśli ta twarz należy do medyczki — w pewnym momencie Redzi chcieli, żeby Shani pojawiła się w Wiedźminie 2: Zabójcy Królów. Zobaczcie jak mogłaby wyglądać!

fot. CD Projekt RED
Wiedźmiński Fakt nr 5
Zaprojektowanie porońca była nie lada wyzwaniem, ale ostatecznie artyści koncepcyjni trafili w dziesiątkę! Zobaczcie jakie mieli pomysły!

fot. CD Projekt RED
Wiedźmiński Fakt nr 6
Nikt nie ma tak hipnotyzującego spojrzenia jak Filippa Eilhart. Zanim jednak czarodziejka zwana ozdobą dworu w Tretogorze zasłoniła oczy szalem, eksperymentowała z przywróceniem sobie wzroku za pomocą kamieni szlachetnych, jak widać na poniższych ilustracjach.

fot. CD Projekt RED
Wiedźmiński Fakt nr 7
W Sercach z Kamienia pojawiły się dwa ciekawe przedmioty, które Geralt może nosić: okulary magistra, które można wygrać na aukcji podczas zadania Sezamie, otwórz się! oraz ośle uszy, które otrzymujemy jeśli podczas wesela w zadaniu Hulaj dusza! przegramy w Gwinta z niziołkami. Dosyć późno zorientowano się, że Geralt powinien mieć możliwość noszenia okularów i uszu jednocześnie. W ten sposób powstał Zestaw maskujący, który umożliwia połączenie ich w jeden przedmiot. Schemat można znaleźć w obozie cyrkowców.

fot. CD Projekt RED
Wiedźmiński Fakt nr 8
Podczas kolacji z wichtem plamistym w dodatku Krew i Wino, ilość zupy w misce faktycznie odzwierciedla ilość zupy zjedzonej podczas tej sceny. Oznacza to, że w zależności od wyborów dialogowych gracza poziom zupy będzie inny.

fot. CD Projekt RED
Wiedźmiński Fakt nr 9
Podczas produkcji Wiedźmina 3 testowano sposób walki, który roboczo nazwano Trybem Skupienia. Ta mechanika pozwoliłaby Geraltowi wykonywać dokładne cięcia mieczem w określone części ciała i organy swoich przeciwników. Niestety, ostatecznie twórcy musieli wyciąć ten tryb z gry…

fot. CD Projekt RED
Wiedźmiński Fakt nr 10
Podczas wesela w Sercach z Kamienia możesz wygrać dla Shani pluszową świnkę w konkursie zaganiania świń. Prezent najwyraźniej przypadł medyczce do gustu, ponieważ później widzimy pluszaka na jej łóżku. Jest także jedną z pierwszych rzeczy, którą Shani pakuje podczas przeprowadzki.

fot. CD Projekt RED
Wiedźmiński Fakt nr 11
Poniżej możecie zobaczyć grafiki koncepcyjne dla Zerrikanek i Elfek z Dol Blathanna z czasów produkcji Wiedźmina 2. Ostatecznie nie trafiły one do gry, ale stroje elfek inspirowały grafików przy tworzeniu alternatywnego wyglądu Triss do Wiedźmina 3.

fot. CD Projekt RED

fot. CD Projekt RED
Źródło: oficjalny facebookowy fanpage Wiedźmina / Ilustracja wprowadzenia: mat. prasowe
Maksymilian Sikorski
Dziennikarz Entuzjasta kina klasycznego, fan filmów SCI-FI ubiegłego wieku oraz nałogowy konsolowiec.