Generacji cyfrowych tubylców towarzyszy spotęgowana przez pandemię niepewność, izolacja i samotność. W tych warunkach młodzi muszą dokonać wyboru, na ile chcą być egoistami i indywidualistami, a jak pociągający jest dla nich świat relacji i wspólnoty. Nierozłączną częścią kultury i tożsamości pokolenia WILKA jest hip-hop, dlatego w ścieżce dźwiękowej serialu usłyszymy wiele kawałków tego gatunku, a w obsadzie aktorskiej zobaczymy Kuqe 2115, Trombę oraz Bedoesa. W drugim sezonie serialu WILK zagrają aktorzy młodego pokolenia jak Waleria Gorobets (Apokawixa) czy debiutująca Jessica Polak. W rolę rodzica jednej z bohaterek wcieli się Hubert Urbański. Reżyserem oraz scenarzystą WILKA jest urodzony w 1997 roku Jan Dybus, przedstawiciel nowego pokolenia twórców, wychowanych na krótkich i dynamicznych historiach. Za produkcję serialu ze strony Papaya Films odpowiadają Kacper Sawicki i Michał Wojciechowski.
Autentyczność i aktualność to nadal jeden z największych atutów WILKA. Nastolatkowie, tak jak nikt inny, są wyczuleni na fałsz i przekłamania. Dlatego pisząc serial, używaliśmy ich języka, a w warstwie wizualnej czerpaliśmy inspiracje nie tylko z filmów i seriali, ale również teledysków i chatów. Pływająca, wręcz mało fabularna kamera jest naszym znakiem rozpoznawczym. Również z tego powodu w udźwiękowieniu serialu znajdą się hity, które towarzyszą młodym na każdej imprezie czy przejażdżce autem. Chcemy, aby podczas oglądania WILKA poczuli oni, że to ich świat – mówi scenarzysta i reżyser WILKA, Jan Dybus.
W pierwszym sezonie twórcy skupili się na skali mikro. Przedstawiając historię dwóch różnych rodzin, próbowali pokazać, w jaki sposób wychowanie wpływa na podejmowane decyzje i relacje interpersonalne osób wchodzących w dorosłość. Tocząca się w tle opowieść o narastających niepokojach społecznych, ograniczającym wolność lockdownie wojskowym oraz wynikających z tego strajkach, dała pretekst do ciekawych obserwacji i porównań. Czy opresyjny schemat zarządzania krajem, który ogranicza wolność obywateli i nie respektuje głosu ludzi, nie jest tym samym schematem, który w skali mikro objawia się wychowywaniem młodych osób bez próby ich zrozumienia i zadbania o potrzeby?
WILK to projekt tworzony w niestandardowy i innowacyjny sposób. Tak jak żyją i odczuwają młodzi ludzie, czyli szybko. W zespole produkcyjnym łączymy debiutantów z najbardziej doświadczonymi warsztatowo twórcami. Pracujemy z ludźmi, którzy wnoszą do projektu podzielane przez nas wszystkich wartości, a różne pokolenia po dwóch stronach kamery są gwarantem tego, że obraz, który tworzymy, jest autentyczny i aktualny. Jednocześnie sam format Wilka, jest możliwy dzięki temu, że proces jego tworzenia, od scenariusza poprzez casting, przygotowania do zdjęć czy dobór lokacji, jest realizowany sprawniej niż w tradycyjnej produkcji – mówi Kacper Sawicki, producent serialu, szef Papaya Films.
Produkujemy WILKA, bo historie coming of age są ważne nie tylko dla młodego widza, ale też dla pokolenia ich 40, 50-letnich dziś rodziców, którzy nie zdają sobie sprawy z tego, jak wygląda świat ich dzieci. Przy tym serialu pracujemy z zupełnie nowym pokoleniem twórców, którym też dajemy szansę na wypłynięcie na szersze wody, do masowego widza. Taki mecenat to również nasza misja – mówi Beata Ryczkowska, Dyrektor Produkcji Oryginalnych i Koprodukcji CANAL+ Polska.
Premiera drugiego sezonu WILKA już latem w CANAL+ online oraz na antenie CANAL+ Premium.
Źródło: informacja prasowa / ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe