W związku z premierą serialu Ahsoka, Disney+ ponownie zaprosił twórców z różnych krajów do stworzenia autorskich projektów plakatów, zainspirowanych najnowszą produkcją z uniwersum „Gwiezdnych wojen”. Finalnie powstało 9 unikalnych grafik, które czerpią z motywów przedstawionych w serialu.
Każdy z wybranych artystów przy tworzeniu swojej pracy miał do wyboru jeden z kilku motywów z serialu Ahsoka. Tym, co przyciągnęło uwagę Nastki Drabot, był motyw mistrzyni i uczennicy. To właśnie stąd czerpała inspirację przy tworzeniu plakatu.
Tematem moich ilustracji bardzo często są kobiety, więc z chęcią stworzyłam plakat przedstawiający Ahsokę i Sabine. Obie bohaterki stanowią świetny wizualny kontrast, który chciałam podkreślić zestawiając różne odcienie różu i błękitu. Dzięki temu zabiegowi różnice między kobietami są podkreślone, ale jednocześnie widać, że doskonale się uzupełniają – wyjaśnia artystka.
Pochodząca z Ostrołęki Anastazja „Nastka” Drabot ukończyła architekturę na Politechnice Warszawskiej, ale to zawód ilustratora przyniósł jej spełnienie i radość. Obecnie zajmuje się ilustracją i grafiką, operując wektorami, dzięki czemu jej obrazki są w pełni skalowalne. Artystka jako wyróżnik swoich prac wskazuje przede wszystkim dobór kolorów.
Projekt plakatu inspirowanego serialem Ahsoka jest kolejną okazją dla polskich artystów do zaistnienia na arenie międzynarodowej. Przy okazji premiery najnowszego sezonu The Mandalorian w marcu tego roku, Disney+ zaprosił do globalnej aktywacji sześciu polskich grafików, których zadaniem było stworzenie artystycznej interpretacji hełmów mandolariańskich, łączącej serialowe motywy z regionalnym folklorem naszego kraju. W ten sposób powstało 6 wyjątkowych projektów, a pięć z nich pojawiło się w formie murali w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Łodzi i Wrocławiu.
Serial jest już dostępny na platformie Disney+. Kolejne odcinki pojawiają się co środę.
Źródło: informacja prasowa / ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe