Botoks kłamie już oficjalnie! Hasło reklamowe filmu oficjalnie uznane fałszywym!
Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, że Botoks Patryka Vegi reklamuje się fałszywym hasłem, które głosi że w ubiegłym roku w Polsce aż 17 % pacjentów nie przeżyło operacji. Komuś bardzo ta reklama się nie spodobała, Dlatego też do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Rady Etyki Mediów wpłynęła oficjalna skarga, złożona przez OKO.press, o której więcej TUTAJ. Wczoraj cała sprawa znalazła swój finał.
https://www.youtube.com/watch?v=8H-Qc8UH3KY
Wczoraj Komisja Etyki Reklamy również oświadczyła, że zarówno plakaty, jak i zwiastuny Botoksu naruszają Kodeks Etyki Reklamy. Złamane zostały aż cztery punkty tego kodeksu:
- zostały uznane za nieodpowiedzialne społecznie i przekroczyły granicę dobrych obyczajów, poddając w wątpliwość sens leczenia;
- naruszyły społeczne zaufanie do do prawidłowo realizowanych działań podejmowanych w zakresie ochrony zdrowia i wykorzystywały brak wiedzy jej odbiorców;
- motywowały do zakupu biletów kinowych poprzez wywoływanie lęku bez uzasadnionej konieczności, a także
- używały danych lub cytatów z artykułów naukowych bez podania źródła i wprowadzając odbiorców w błąd.
Jak widać Bóg, od którego darem dla Patryka Vegi jest ten film (co podkreślał w wywiadach reżyser), zapomniał mu przy okazji przypomnieć o ósmym przykazaniu, którego przestrzeganie mogłoby uchronić twórcę i widzów przed tą reklamą, nie dość że fałszywą, to jeszcze szkodliwą. Dystrybutor filmu ani jego twórcy nie odnieśli się jeszcze do wspomnianego werdyktu.
źródło: RMF FM / ilustracja wprowadzenia: Kino Świat