„Pierwszy sezon KRUKA opowiadał o tajemnicy, drugi o zagrożeniu. Trzeci, finałowy dotyka tematu straty, która jest rozdarciem, buntem, niezgodą, czasem budzi także ukryte głęboko zło. Muzycznie chciałem, aby nowy utwór „Jak tu ciemno” był łącznikiem pomiędzy „Kołysanką Kruka” z pierwszego sezonu, a „Czornym Woronem” z drugiego. Nie mamy tu wielkiej orkiestry symfonicznej, zostajemy w klimacie etnicznym – bardziej osobistym i kameralnym. Usłyszymy Południce szepczące o zagrożeniu, ale też „krzyk straty” w wykonaniu Katarzyny Bogusz. Wraz z finałowym sezonem żegnamy się z widzami i słuchaczami. Robimy to jednak nie ze smutkiem, ale z nadzieją na spotkanie w innym miejscu, czasie czy okolicznościach. Podlasie pozostanie już na zawsze w naszej pamięci. Mam nadzieję, że wszyscy chętnie będziemy tam wracać, choćby dzięki KRUKOWI i towarzyszącej mu muzyce” – mówi kompozytor Bartosz Chajdecki
Autor tekstu: Jakub Korolczuk, parafraza wiersza Danuty Wawiłow „Jak tu ciemno”
Pod podłogą coś się snuje.
W ciszy, w mroku plany knuje.
Na podwórku coś się kryje
Stojąc w cieniu smętnie wyje
Pod podłogą coś się snuje
W ciszy, w mroku plany knuje
I choć słyszę, jak tu człapie
Wiem, że nigdy mnie nie złapie
Bo mój tata mnie obroni I to coś z domu wygoni
Pod podłogą coś się snuje.
W ciszy, w mroku plany knuje.
Twórcy:
Bartosz Chajdecki – muzyka
Zespół Południce w składzie: Julita Charytoniuk, Magdalena Wieremiejuk, Maria Żynel
Katarzyna Bogusz – wokalizy
Autor tekstu: Jakub Korolczuk, parafraza wiersza Danuty Wawiłow „Jak tu ciemno”
Andrzej Olewiński – gitara
Paweł Solecki – bębny, instrumenty etniczne
B.A.Ch. Film Ensemble
Nagrano w: B&B Records Studio w Niepołomicach oraz Studio Rembrandt Polskiego Radia Białystok
Marek Kubik – realizacja nagrań
Michał Woźniak – realizacja nagrań, miks muzyki
Urszula Kwaśnicka-Chajdecka – kopista
Bartosz Chajdecki – kompozytor muzyki filmowej, serialowej i teatralnej
Urodził się w 1980 roku w Krakowie. Zaczął komponować w wieku 12 lat. Cztery lata później współpracował już z krakowskim Teatrem Akne, m.in. przy spektaklu „A Little Requiem for Kantor”, który był wystawiany w Anglii, Niemczech, Francji, Brazylii. Otrzymał za niego nagrodę Fringe First na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Edynburgu. Pracował m.in. dla Yale School of Drama, New York School of Visual Arts i Teatru Samuela Becketta w Londynie. W 2004 roku ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie.
Kompozytor muzyki do filmów fabularnych, dokumentalnych, seriali telewizyjnych oraz spektakli teatralnych w Polsce i na świecie. W jego dorobku znajdują się m.in. „Bogowie”, „Mistrz”, „Najlepszy”, „Chce się żyć”, „Jestem mordercą”, „Moje córki krowy”, „Prosta historia o morderstwie”, „Baczyński”, „Zwierzęta”/”Tiere”, „The Last Witness”, „Le temps d’Anna”, seriale „Wotum nieufności”, „Kruk”, „Misja Afganistan”, „Behawiorysta”, „Chyłka”, „Belle Epoque”, „Wojenne dziewczyny”, „Ziuk. Młody Piłsudski” oraz „Czas Honoru”. Aktualnie pracuje nad muzyką m.in. do filmu „Święto ognia” reż. Kinga Dębska.
Za muzykę do serialu „Czas honoru” w 2010 roku został nominowany do nagrody International Film Music Critics Association (IFMCA) (Międzynarodowe Stowarzyszenie Krytyków Muzyki Filmowej) za najlepszą muzykę do serialu telewizyjnego. Podczas Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie w 2019 roku otrzymał nagrodę za najlepszą Polską Ścieżkę Dźwiękową Roku dla serialu „Kruk. Szepty słychać po zmroku”. W 2021 roku uhonorowany Grand Prix Komeda za muzykę do filmu „Mistrz” reż. Maciej Barczewski, w 2022 roku nominowany jako jedyny polski kompozytor do World Soundtrack Awards Public Choice Award za muzykę do tego filmu.