Bartosz Chajdecki z utworem Jak tu ciemno do serialu Kruk
Mikołaj Lipkowski,
9 grudnia 2022
Tryptyk utworów muzycznych inspirowanych lokalnymi brzmieniami Podlasia, autorstwa Bartosza Chajdeckiego z udziałem zespołu Południce, zamyka utwór „Jak tu ciemno”. Singiel z emocjonalną warstwą muzyczną odpowiada wielkiemu finałowi produkcji. W trzecim, ostatnim sezonie thrillerowej serii, Adam Kruk musi zmierzyć się nie tylko z wykańczającymi śledztwami czy potrzebą zemsty za doznane krzywdy, ale także zadbać o bezpieczeństwo tych, których kocha najbardziej. Singiel dostępny jest we wszystkich serwisach digitalowych, klip złożony ze scen serialu obejrzeć można w YouTube. Premiera produkcji KRUK. JAK TU CIEMNO już 9 grudnia w CANAL+ online i na antenie CANAL+ PREMIUM.
„Pierwszy sezon KRUKA opowiadał o tajemnicy, drugi o zagrożeniu. Trzeci, finałowy dotyka tematu straty, która jest rozdarciem, buntem, niezgodą, czasem budzi także ukryte głęboko zło. Muzycznie chciałem, aby nowy utwór Jak tu ciemno był łącznikiem pomiędzy Kołysanką Kruka z pierwszego sezonu, a Czornym Woronem z drugiego. Nie mamy tu wielkiej orkiestry symfonicznej, zostajemy w klimacie etnicznym – bardziej osobistym i kameralnym. Usłyszymy Południce szepczące o zagrożeniu, ale też „krzyk straty” w wykonaniu Katarzyny Bogusz. Wraz z finałowym sezonem żegnamy się z widzami i słuchaczami. Robimy to jednak nie ze smutkiem, ale z nadzieją na spotkanie w innym miejscu, czasie czy okolicznościach. Podlasie pozostanie już na zawsze w naszej pamięci. Mam nadzieję, że wszyscy chętnie będziemy tam wracać, choćby dzięki KRUKOWI i towarzyszącej mu muzyce” – mówi kompozytor Bartosz Chajdecki. Serial Krukmożecie oglądać na CANAL+!
Urodził się w 1980 roku w Krakowie. Zaczął komponować w wieku 12 lat. Cztery lata później współpracował już z krakowskim Teatrem Akne, m.in. przy spektaklu A Little Requiem for Kantor, który był wystawiany w Anglii, Niemczech, Francji, Brazylii. Otrzymał za niego nagrodę Fringe First na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Edynburgu. Pracował m.in. dla Yale School of Drama, New York School of Visual Arts i Teatru Samuela Becketta w Londynie. W 2004 roku ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie.
Kompozytor muzyki do filmów fabularnych, dokumentalnych, seriali telewizyjnych oraz spektakli teatralnych w Polsce i na świecie. W jego dorobku znajdują się m.in. Bogowie, Mistrz, Najlepszy, Chce się żyć, Jestem mordercą, Moje córki krowy, Prosta historia o morderstwie, Baczyński, Zwierzęta/Tiere, The Last Witness, Le temps d’Anna, seriale Wotum nieufności, Kruk, Misja Afganistan, Behawiorysta, Chyłka, Belle Epoque, Wojenne dziewczyny, Ziuk. Młody Piłsudski oraz Czas Honoru. Aktualnie pracuje nad muzyką m.in. do filmu Święto ognia reż. Kinga Dębska.
Za muzykę do serialu Czas honoru w 2010 roku został nominowany do nagrody International Film Music Critics Association (IFMCA) (Międzynarodowe Stowarzyszenie Krytyków Muzyki Filmowej) za najlepszą muzykę do serialu telewizyjnego. Podczas Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie w 2019 roku otrzymał nagrodę za najlepszą Polską Ścieżkę Dźwiękową Roku dla serialu Kruk. Szepty słychać po zmroku. W 2021 roku uhonorowany Grand Prix Komeda za muzykę do filmu Mistrzreż. Maciej Barczewski, w 2022 roku nominowany jako jedyny polski kompozytor do World Soundtrack Awards Public Choice Award za muzykę do tego filmu.
Geek i audiofil. Magister z dziennikarstwa. Naczelny fan X-Men i Elizabeth Olsen. Ogląda w kółko Marvela i stare filmy. Do tego dużo marudzi i słucha muzyki z lat 80.
Co w tym tygodniu zobaczymy w kinach na VOD? Między innymi trafi do nas druga część filmu Troll, a także sequel Pięciu koszmarnych nocy. Do tego trochę klasyki i premier na VOD. Nowości na Netflix Troll 2 (1.