Amazon wydało rekordową sumę na 2. sezon Man in the High Castle

Agencja Reutera opublikowała ostatnio bazujący na dokumentach studia Amazon raport, w którym to przedstawiona została analiza kosztów i przychodów seriali tamtejszej platformy streamingowej z lat 2014-2017. 

Jako że 1. sezon stworzonego na podstawie prozy Phillipa K. Dicka Man in the High Castle przyniósł zyski w postaci 1,15 miliona nowych subskrybentów, Amazon Studios postanowiło zainwestować w jego kontynuację. Tym sposobem na drugą serię wydano aż 107 milionów dolarów, co jest absolutnym rekordem (dla porównania, na premierowy sezon wydano 72 miliony dolarów). Wygląda jednak na to, że nie jest to idealna decyzja, jako że ostatecznie wydatki nie okazały się opłacalne. 

Z innych jeszcze znanych serii mamy takie oto wyniki: Sneaky Pete kosztował studio 93 miliony dolarów;  1. sezon Goliatha – 82 milionów dolarów; 1. sezon Boscha – 47 milionów dolarów, 2. sezon 53 miliony dolarów; i wreszcie Mozart in the Jungle przy swoim 2. sesonie – najmniej z wymienionej stawki, bo 37 milionów dolarów.

Źródło: variety.com / Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe

Zastępca redaktora naczelnego

Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.

Więcej informacji o

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?