Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, że Botoks Patryka Vegi reklamuje się fałszywym hasłem, które głosi że w ubiegłym roku w Polsce aż 17 % pacjentów nie przeżyło operacji. Komuś bardzo ta reklama się nie spodobała, Dlatego też do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Rady Etyki Mediów wpłynęła oficjalna skarga, złożona przez OKO.press, o której więcej TUTAJ. Wczoraj cała sprawa znalazła swój finał.
https://www.youtube.com/watch?v=8H-Qc8UH3KY
Wczoraj Komisja Etyki Reklamy również oświadczyła, że zarówno plakaty, jak i zwiastuny Botoksu naruszają Kodeks Etyki Reklamy. Złamane zostały aż cztery punkty tego kodeksu:
Jak widać Bóg, od którego darem dla Patryka Vegi jest ten film (co podkreślał w wywiadach reżyser), zapomniał mu przy okazji przypomnieć o ósmym przykazaniu, którego przestrzeganie mogłoby uchronić twórcę i widzów przed tą reklamą, nie dość że fałszywą, to jeszcze szkodliwą. Dystrybutor filmu ani jego twórcy nie odnieśli się jeszcze do wspomnianego werdyktu.
źródło: RMF FM / ilustracja wprowadzenia: Kino Świat