Serial Wojenne Dziewczyny zadebiutował na antenie Jedynki na początku marca i do tej pory wyemitowano jego trzy odcinki. Jak podają Wirtualne Media nowy serial historyczny TVP ogląda średnio 3,01 mln osób, co daje stacji pozycję lidera całego rynku telewizyjnego, ale w grupie komercyjnej dopiero trzecią lokatę.
Serial produkcji Akson Studio ma stałą widownię (1 odc. – 3,03 mln, 2 odc. – 2,98 mln, 3 odc. – 3 mln). Wyświetlany rok temu Bodo miał o 480 tys. widzów więcej, lecz serial o przedwojennym gwiazdorze z czasem tracił widzów, a i jego średnia oglądalność ostatecznie wyniosła 2,7 mln widzów. Natomiast już teraz Wojenne dziewczyny deklasują Historię Roja, drugą historyczną produkcję emitowaną obecnie także przez TVP1, którą ogląda średnio 903 tys. osób, ale jego widownia z tygodnia na tydzień spada drastycznie, co sprawia, że stacja przegrywa z konkurencją na rynku telewizyjnym.
https://www.youtube.com/watch?v=au5G2_pdOB4
Zobacz również: Wojenne dziewczyny – recenzja 1 odcinka
Tytułowe Wojenne dziewczyny to trzy młode kobiety – Irka, Ewka i Marysia – które walczą z niemieckim okupantem w czasie drugiej wojny światowej. Każda z dziewczyn wywodzi się z innego środowiska: Irka pochodzi z inteligenckiej rodziny, Ewka ze środowiska drobnych przestępców, a Marysia jest córką bogatego żydowskiego przemysłowca z Łodzi. W rolach głównych występują: Aleksandra Pisula (Bodo), Vanessa Aleksander (Belle Epoque, Smok z serii Allegro. Legendy Polskie) i Marta Mazurek (Córki dancingu). Partnerować im będą m.in. Danuta Stenka, Józef Pawłowski i Michał Czernecki.
Trzynastoodcionkowy serial Wojenne dziewczyny emitowany jest w TVP1 w niedziele o godz. 20.25. Odcinki dostępne są również w serwisie VOD telewizji publicznej.
Źródło: wirtualnemedia / ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe TVP