NVIDIA publikuje nowe informacje na temat ray tracingu w Minecraft oraz udostępnia poradniki twórcom światów w grze
Autor: Szymon Góraj
31 marca 2020
Firma NVIDIA zaprezentowała dzisiaj nowe materiały obrazujące efekt implementacji techniki ray tracingu w najpopularniejszej na świecie grze, jaką jest Minecraft. Udostępniono także kilka poradników, które mają pomóc twórcom światów w grze wykorzystać nowe możliwości.
Nowe światy Minecraft od czołowych twórców
Przygotowując się do premiery gry z efektami RTX, NVIDIA współpracuje z najbardziej utalentowanymi twórcami na świecie ze społeczności Minecraft. Pierwsze wyniki tej współpracy zostały zaprezentowane dzisiaj w formie zdjęć z gry, które obrazują ich niesamowitą pracę. Zrzuty ekranowe przedstawiają światy stworzone przez Razzleberries, BlockWorks oraz GeminiTay, jednych z wielu twórców, którzy zostali wybrani ze względu na ich wielką wyobraźnię i fantastyczne dotychczasowe osiągnięcia docenione przez społeczność Minecraft.
Zaprezentowane przykłady to:
- Of Temples and Totems RTX autorstwa Razzleberries – świat przygód, koncentrujący graczy na badaniu i rozwiązywaniu zadań w tajemniczych świątyniach. Każda świątynia wyróżnia się zróżnicowanymi źródłami światła i cieniami generowanymi w czasie rzeczywistym oraz wykorzystuje globalne oświetlenie, aby zapewnić graczom jak najbardziej realistyczne wrażenia.
- Imagination Island RTX autorstwa BlockWorks – rozległy park rozrywki, wypełniony ukrytymi niespodziankami, składający się z czterech różnych krain, z których każda poświęcona jest innemu elementowi ray tracingu w czasie rzeczywistym. W zaprezentowanej scenie widzimy centrum obsługi klienta, oświetlone jasnymi promieniami (god rays) wpadającymi przez okna na podłogę.
- Crystal Palace RTX autorstwa GeminiTay – mapa typu survival z zabawnym motywem fantasy oraz mistrzowsko odwzorowanym zamkiem. Śledzone promieniami cienie oraz przepiękna atmosfera tworzą wyjątkowy realizm świata zbudowanego w skali 1:1.
Narzędzia i samouczki dla twórców światów w grze Minecraft
NVIDIA udostępniła także szereg narzędzi i przewodników, ułatwiających tworzenie realistycznych światów w Minecraft. Dostępne online samouczki, pierwotnie zaplanowane do zaprezentowania podczas GPU Technology Conference w Dolinie Krzemowej, są zaprezentowane w ramach wydarzenia GTC Digital i zawierają:
- Tworzenie renderowanych tekstur wykorzystujących zjawiska fizyczne – prezentacja i przewodnik, zgłębiające szczegóły na temat path tracingu i tekstur PBR w Minecraft oraz ich wykorzystania do stworzenia niesamowitych krajobrazów. Z materiałów można dowiedzieć się krok po kroku jak stworzyć własne tekstury PBR.
- Konwersja światów ze środowiska Java na światy z efektami RTX – NVIDIA nawiązała współpracę z twórcami światów w Minecraft celem opracowania przewodnika po najlepszych nieoficjalnych metodach konwersji świata stworzonego w środowisku Java na wersję Bedrock Windows 10, która jest podstawą nadchodzącej gry Minecraft z efektami RTX.
NVIDIA intensywnie współpracowała z firmą Microsoft nad stworzeniem światów w pełni wykorzystujących path tracing, czyli odbicia, cienie, globalne oświetlenie i inne realistyczne efekty świetlne, które naturalnie współgrają z teksturami wykorzystującymi fizyczne zjawiska zastosowanymi w blokach Minecraft. Tekstury PBR zapoczątkowują kolejną ewolucję tej gry.
Źródło: informacja prasowa / Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe
Zastępca redaktora naczelnego
Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.