Jedynie co trzeci Polak wie co to jest smart living

Według analityków rozwiązania smart home to obecnie najdynamiczniej rozwijająca się kategoria elektroniki konsumenckiej. IDC prognozuje, że światowa sprzedaż urządzeń inteligentnego domu w 2019 r. zwiększy się o 26,9 proc., do 832,7 mln szt. Jedynie co trzeci Polak wie co to jest smart living. Samsung i Echo Investment chcą to zmienić.

Rynek smart home

Według danych IHS Markit i Statistica globalny rynek smart home ciągle odnotowuje wzrost. W 2017 roku jego wartość szacowana była na 27.5 miliarda dolarów. Do roku 2020 wartość udziałów smart home ma się podwoić.

Najnowsze trendy technologiczne nie omijają również branży deweloperskiej, gdzie coraz trudniej wyróżnić się takimi czynnikami jak lokalizacja, czy metraż. Klienci – już nie konsumenci, a prosumenci – i ich potrzeby stały się najważniejszym katalizatorem zmian, które nadają kształt współczesnym inteligentnym mieszkaniom, budynkom a nawet miastom. Wśród poszukujących mieszkania na znaczeniu zyskują wartości dodane w postaci technologii ułatwiających zdalne zarządzanie mieszkaniem. Począwszy od regulowania obiegu powietrza, sterowania oświetleniem, urządzeniami RTV czy sprzętami AGD, a skończywszy na inteligentnej przestrzeni wokół osiedla (Smart home, Smart city, smart community, 2018).

Technologia, która ułatwia życie

Potrzeby potencjalnych nabywców i najemców  kształtują współczesny krajobraz inteligentnych mieszkań. Z drugiej strony, zaledwie 3 na 10 Polaków spotkało się z pojęciem smart living. Większość z nas nie wie, z czym dokładnie wiąże się ta idea (Smart Living, Infuture Hatalska Foresight Institute, 2018). Jak wskazują eksperci, świadomość technologii jako użytecznego narzędzia umożliwiającego stworzenie efektywnej, dostosowanej do indywidualnych potrzeb i współczesnego trybu życia, przestrzeni jest nadal niewielka.

Liderzy branży technologicznej i deweloperskiej łączą siły, żeby popularyzować ideę smart home i zaprezentować Polakom jak w praktyce wygląda życie w inteligentnym domu. Jednym z głównych założeń współpracy między Echo Investment a Samsung Electronics jest zaprezentowanie praktycznego zastosowania rozwiązań, które pozwolą łatwiej przyswoić ideę smart living, a zwłaszcza jej istotną kategorię, jaką jest smart home. Dawid Wrona, dyrektor działu sprzedaży Echo Investment S.A. powiedział:

Postęp technologiczny zmienia otaczający nas świat, a my wraz z  nim chcemy dopasowywać nasze mieszkania, osiedla w taki sposób, aby odpowiadać na potrzeby klienta i umożliwiać mu zarządzanie mieszkaniem niezależnie od miejsca w którym przebywa. Dodatkowo w każdym mieście tworzymy showroomy, które mają na celu edukację klienta w trakcie procesu zakupu. Wraz z partnerami biznesowymi planujemy szeroko zakrojone działania komunikacyjne, które będą w głównej mierze skupiały się na edukacji z zakresu idei smart home.

 Korzyści z posiadania smart home

Samsung od lat opracowuje rozwiązania z zakresu smart home, umożliwiając łączenie urządzeń domowego użytku w ramach jednego ekosystemu zarządzanego z poziomu smartfonu, aby łatwiej zapanować nad codziennymi zadaniami. Jak w rzeczywistości wygląda życie w inteligentnym domu? Aby przybliżyć Polakom ideę smart home, Samsung i Echo Investment wspólnie stworzyły przestrzeń, w której poszukujący mieszkania mogą przekonać się o tym osobiście. Showroom został zaaranżowany na dwupokojowe mieszkanie wyposażone m.in. w sprzęty i rozwiązania firmy Samsung.

Zobacz również: Samsung oraz Steinway Lyngdorf otwierają ekskluzywny Demo Room Home Cinema w Warszawie!

W inteligentnym domu możemy zarządzać codziennymi obowiązkami bez konieczności wstawania z fotela czy kanapy. Wystarczy włączyć swój smartfon lub komputer w dowolnym miejscu na świecie, by włączyć pralkę i ustawić w niej odpowiedni tryb, upewnić się, czy  piekarnik został wyłączony, odkurzyć podłogi, a nawet… sprawdzić zasoby lodówki. Inteligentny dom to nie tylko możliwość sterowania urządzeniami za pośrednictwem aplikacji. Połączone za pośrednictwem Wi-Fi sprzęty również mogą się ze sobą komunikować. Na wyświetlaczu nowoczesnej lodówki można więc śledzić, na jakim etapie jest pranie, czy przesłać wybrane przepisy kulinarne prosto do piekarnika. Dzięki  tym rozwiązaniom domowe obowiązki zajmują dużo mniej czasu, a ich rozplanowanie i kontrolowanie staje się znacznie prostsze.

Showroom znajduje się w flagowym projekcie Echo Investment S.A. – Browarach Warszawskich przy ul. Grzybowskiej 58 w Warszawie.

Źródło: informacja prasowa

Dziennikarz
Więcej informacji o
,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?