W tym tygodniu dołączyły do nich V-Ray od Chaos Group oraz Blender Cycles. V-Ray to oprogramowanie renderujące używane przez profesjonalistów zajmujących się animacją 3D, efektami wizualnymi, architekturą, motoryzacją czy projektowaniem produktów. Cycles jest silnikiem renderującym z otwartym kodem źródłowym, który wykorzystuje API NVIDIA OptiX oferując szereg funkcji usprawniających animację 3D, takich jak podpowierzchniowe rozpraszanie światła (subsurface scattering) i rozmycie obrazu przy ruchu (motion blur).
Inne aplikacje, które otrzymały niedawno obsługę ray tracingu i sztucznej inteligencji wspierane przez karty graficzne RTX to m.in.:
Dostępny jest też najnowszy sterownik Studio, zapewniający akcelerację kart RTX oraz wsparcie dla najważniejszych aplikacji graficznych i projektowych, w tym V-Ray i Blender. Nowy sterownik gwarantuje artystom, twórcom i programistom usprawnienia procesów roboczych poprzez maksymalizację wydajności i stabilności.
Więcej informacji na ten temat w artykule na stronie: https://blogs.nvidia.com/blog/2019/11/21/creative-apps-rtx/
Źródło: informacja prasowa / Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe