Ray tracing w czasie rzeczywistym stał się przełomem dla twórców z różnych branż. Od animatorów tworzących złożone sceny z realistycznymi postaciami 3D po architektów projektujących budynki. Aby umożliwić artystom dalsze rozwijanie ich kreatywności coraz więcej najważniejszych aplikacji wspiera techniki obsługiwane przez karty graficzne NVIDIA RTX.
W tym tygodniu dołączyły do nich V-Ray od Chaos Group oraz Blender Cycles. V-Ray to oprogramowanie renderujące używane przez profesjonalistów zajmujących się animacją 3D, efektami wizualnymi, architekturą, motoryzacją czy projektowaniem produktów. Cycles jest silnikiem renderującym z otwartym kodem źródłowym, który wykorzystuje API NVIDIA OptiX oferując szereg funkcji usprawniających animację 3D, takich jak podpowierzchniowe rozpraszanie światła (subsurface scattering) i rozmycie obrazu przy ruchu (motion blur).
Inne aplikacje, które otrzymały niedawno obsługę ray tracingu i sztucznej inteligencji wspierane przez karty graficzne RTX to m.in.:
Adobe Premiere Pro
Substance Alchemist
Adobe Dimension
Luxion KeyShot
Enscape 3D
SOLIDWORKS Visualize
Foundry MODO
Epic Games Unreal Engine
Dostępny jest też najnowszy sterownik Studio, zapewniający akcelerację kart RTX oraz wsparcie dla najważniejszych aplikacji graficznych i projektowych, w tym V-Ray i Blender. Nowy sterownik gwarantuje artystom, twórcom i programistom usprawnienia procesów roboczych poprzez maksymalizację wydajności i stabilności.
Więcej informacji na ten temat w artykule na stronie: https://blogs.nvidia.com/blog/2019/11/21/creative-apps-rtx/
Źródło: informacja prasowa / Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe
Szymon Góraj
Zastępca redaktora naczelnego Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.