Nowa usługa PlayStation Plus daje graczom dostęp do jeszcze większego katalogu gier i zawartości oraz oferuje możliwość interakcji i dzielenia się doświadczeniami z globalną społecznością PlayStation. Dzisiejsza premiera nowej wersji abonamentu, która odbywa się w regionach Europy i Australii jest ostatnim etapem jej globalnego wdrożenia. PlayStation Plus na początku pojawił się na rynkach Azji, a następnie w Ameryce Północnej i Południowej.
„Globalna premiera zupełnie nowego PlayStation Plus stanowi ogromną ewolucję naszej oferty usług subskrypcji gier. Jest nam niezmiernie miło, że gracze na całym świecie mogą teraz cieszyć się dostępem do setek fantastycznych gier w ramach abonamentu PlayStation Plus.” – powiedział Jim Ryan, prezes i dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment. „Wysoka jakość zawartości jest tym, co wyróżnia PlayStation Plus. Nasza usługa będzie się nadal rozwijać dzięki nowym, comiesięcznym ofertom gier, wśród których znajdą się najsłynniejsze tytuły z naszych platform. Jesteśmy bardzo wdzięczni całej społeczności PlayStation za nieustające wsparcie.”
PlayStation Plus Essential
PlayStation Plus Extra
PlayStation Plus Premium
Ponadto, abonenci będą mieli dostęp do streamingu gier z PlayStation, PS2, PSP oraz PS4, a także ograniczone czasowo wersje próbne gier, dzięki którym będzie można wypróbować dany tytuł zanim zdecyduje się na zakup.
Katalogi gier
Nowy katalog gier PlayStation Plus będzie zawierał tytuły z kilkudziesięciu utalentowanych studiów z całego świata, w tym twórców PlayStation Studios, takich jak Insomniac Games, Naughty Dog i Sucker Punch, oraz partnerów zewnętrznych, takich jak Rockstar Games, Square Enix czy WB Games. W momencie premiery, w katalogu gier PlayStation Plus znajdą się takie tytuły, jak Ghost of Tsushima Director’s Cut, Marvel’s Guardian of the Galaxy, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, NBA 2K22 oraz Red Dead Redemption 2. Gry dostępne w katalogu gier PlayStation Plus będą z czasem odświeżane i rozwijane, więc gracze zawsze znajdą coś nowego dla siebie.
Klasyczne gry, które pojawią się w PlayStation Plus Premium, to niezapomniane hity, takie jak Ape Escape, Syphon Filter czy Tekken 2. Niektóre z tych klasycznych gier zostały poprawione na potrzeby pracy na nowej konsoli – zwiększono liczbę klatek na sekundę oraz dostępne rozdzielczości. Dodatkowo, wybrane gry z oryginalnego PlayStation i PSP otrzymają nowe funkcje pozwalające na zapisanie gry w dowolnym momencie, a nawet możliwość ich przewinięcia, w celu powtórzenia danego etapu.
Transformacja usługi PlayStation Now
W momencie premiery, oparta na chmurze usługa PlayStation Now, zostanie przekształcona w nową usługę PlayStation Plus. W rezultacie, obecni klienci przejdą do usługi PlayStation Plus Premium z dostępem do strumieniowego przesyłania gier w chmurze do czasu wygaśnięcia ich obecnego abonamentu. W momencie uruchomienia usługi, nie będą podnoszone opłaty abonamentowe. Dodatkowo, 11 rynków** w Europie Wschodniej dołączy do usługi strumieniowej transmisji w chmurze w czerwcu, co daje łącznie 30 rynków.
Historia PlayStation Plus
Nowa usługa PlayStation Plus, została zbudowana na ponad 25-letnim doświadczeniu firmy SIE w tworzeniu gier, a także silnej tradycji usług sieciowych. PlayStation Plus zostało uruchomione w 2010 roku i było pierwszą konsolową usługą subskrypcyjną, która zapewniała swoim użytkownikom dostęp do regularnie odświeżanej biblioteki gier. PlayStation Now została uruchomiona w 2014 r. i była pierwszą subskrypcyjną usługą streamingową gier. Sony Interactive Entertainment, przy pomocy ulepszonego abonamentu PlayStation Plus, wprowadza na rynek nową jakość usług subskrypcji gier, zapewniając graczom jeszcze szerszy dostęp do zawartości i radość z rozgrywki.
Więcej informacji można znaleźć na stronie oraz w wideo promocyjnym.
*Dostęp do poszczególnych usług zależy od poziomu subskrypcji.
**Rynki, na których dostępna jest opcja strumieniowa w chmurze: USA, Kanada, Japonia, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Belgia, Holandia, Luksemburg, Austria, Szwajcaria, Irlandia, Hiszpania, Włochy, Portugalia, Norwegia, Dania, Finlandia i Szwecja. Następujące rynki, które dołączą w czerwcu do usługi strumieniowego przesyłania danych w chmurze: Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Grecja, Węgry, Malta, Polska, Republika Cypryjska, Rumunia, Słowacja i Słowenia. Transmisja strumieniowa w chmurze wymaga minimalnej szybkości internetu wynoszącej 5 Mb/s (15 Mb/s dla rozdzielczości 1080p).
Źródło: informacja prasowa / ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe