Doom Eternal
Doom Eternal

Zestaw rozwiązań NVIDIA dla graczy w temacie skalowania obrazu

Firma NVIDIA poinformowała dziś o nowym sterowniku Game Ready, dziesięciu grach, które otrzymały wsparcie techniki DLSS w listopadzie oraz kilku nowościach w dziedzinie technik skalowania obrazu. Ulepszenia dotyczą najnowszej edycji 2.3 techniki DLSS, obsługiwanej w ponad 15 grach (w tym poprzez łatki w takich grach jak Cyberpunk 2077 czy Doom Eternal) oraz aktualizację algorytmu skalowania obrazu NVIDIA (NVIDIA Image Scaling), który działa we wszystkich grach.

NVIDIA udostępniła także nowe narzędzie ICAT, które umożliwia przeprowadzenie w prosty sposób analizy jakości wyświetlanego obrazu i porównanie zastosowanych efektów.

DLSS wciąż się uczy i wciąż doskonali

Technika NVIDIA DLSS oferuje najwyższą jakość obrazu i zwiększoną wydajność już w ponad 130 grach i aplikacjach, a także stale się rozwija dzięki wydanemu niedawno pakietowi DLSS 2.3 SDK. DLSS 2.3 w jeszcze inteligentniejszy sposób wykorzystuje wektory ruchu do poprawy szczegółowości przemieszczających się obiektów, rekonstrukcji cząsteczek, usuwania efektu smużenia i stabilności dynamicznej

Wśród gier ze wsparciem techniki DLSS 2.3 znajdziemy:

  • Baldur’s Gate III
  • Bright Memory: Infinite
  • Cyberpunk 2077
  • Crysis 2 Remastered
  • Crysis 3 Remastered
  • Deathloop
  • Doom Eternal
  • Farming Simulator 22 (premiera gry zaplanowana jest na 22 listopada)
  • Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition
    • Grand Theft Auto 3 Definitive Edition
    • Grand Theft Auto Vice City Definitive Edition
    • Grand Theft Auto San Andreas Definitive Edition
  • Jurassic World Evolution 2
  • Marvel’s Guardians of the Galaxy
  • Rise of the Tomb Raider
  • Shadow of the Tomb Raider
  • Sword & Fairy 7

 DLSS to oparta na sztucznej inteligencji technologia superrozdzielczości dynamicznej, która w unikalny sposób zwiększa liczbę wyświetlanych klatek na sekundę przy zachowaniu jakości obrazu porównywalnej z rozdzielczością natywną.

Skalowanie przestrzenne we wszystkich grach

Od ponad dwóch lat NVIDIA oferuje w Panelu sterowania sterownika dla kart graficznych GeForce upscaler przestrzenny o nazwie NVIDIA Image Scaling, który umożliwia wyostrzanie i skalowanie obrazu we wszystkich grach, bez konieczności integracji tej funkcji przed deweloperów. W najnowszym sterowniku Game Ready wprowadzono ulepszenia w algorytmie skalowania i wyostrzania, a także sprawiono, że jest on łatwiej dostępny poprzez integrację z aplikacją GeForce Experience.

Nowy algorytm wykorzystuje sześciostopniowy filtr z czteroetapowym skalowaniem oraz adaptacyjne wyostrzenie. Wyostrza on i skaluje obraz w jednym przebiegu, dzięki czemu jest bardzo wydajny.

Funkcja jest dostępna zarówno z poziomu Panelu sterowania NVIDIA, jak i aplikacji GeForce Experience i oferuje ustawienia wyostrzania dla poszczególnych tytułów, które można regulować za pomocą nakładki w uruchomionej grze.

NVIDIA udostępnia także algorytm NVIDIA Image Scaling w postaci pakietu SDK z licencją open source, który oferuje najlepsze w swojej klasie skalowanie przestrzenne oraz wyostrzanie obrazu i działa na wszystkich kartach graficznych na wszystkich platformach. SDK jest od dzisiaj dostępny publicznie w serwisie GitHub i może być wykorzystywany przez wszystkich deweloperów w swoich grach.

 DLSS w kolejnych 10 grach

Technika NVIDIA DLSS jest coraz powszechniej wykorzystywana dzięki łatwym w użyciu wtyczkom do Unreal Engine i natywnej obsłudze w silniku Unity. W listopadzie wsparcie DLSS otrzymują między innymi:

  • Assetto Corsa Competizione już wkrótce wzbogaci się o DLSS, zwiększając wydajność nawet dwukrotnie.
  • AWAY: The Survival otrzyma obsługę DLSS 17 listopada. Technika zwiększy wydajność nawet dwukrotnie.
  • Battlefield 2042 jest już dostępna z ray tracingiem oraz technikami NVIDIA Reflex i DLSS. DLSS zwiększa wydajność nawet dwukrotnie.
  • Bright Memory: Infinite jest już dostępna z ray tracingiem oraz technikami NVIDIA Reflex i DLSS. DLSS zwiększa wydajność ponad dwukrotnie.
  • Elder Scrolls Online jest już dostępna z technikami DLSS i DLAA. DLSS zwiększa wydajność nawet o 50%.
  • Farming Simulator 22 zadebiutuje 22 listopada z technikami DLSS i DLAA. DLSS zwiększa wydajność nawet dwukrotnie.
  • Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition jest już dostępna z DLSS, a jej wydajność po zastosowaniu techniki wzrasta nawet o 85%.
  • Hot Wheels Unleashed jest już dostępna z DLSS i oferuje wzrost wydajności nawet o 50%.
  • Jurassic World Evolution 2 jest już dostępna z DLSS, a jej wydajność została zwiększona nawet o 60%.
  • Myth of Empires ukase się 18 listopada z ray tracingiem i DLSS. DLSS zwiększy wydajność rozgrywki nawet o półtora raza.

Zastępca redaktora naczelnego

Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.

Więcej informacji o

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?