Zobacz również: Wolfenstein II: The New Colossus debiutuje na Nintendo Switch
Cała sytuacja wydaje się bardzo poważna. Po wydaniu mobilnej gry Westworld od razu dało się słyszeć głosy graczy, że tytuł ten jest bardzo podobny do gry wydanej przez Bethesde – Fallout Shelter. Sama wydawca mobilnego Fallouta to zauważył i zdecydował się pozwać twórców kopii. Wtedy liczono jeszcze, że sytuacja może się uspokoić, a firmy dogadają się ze sobą.
Tak się jednak nie stanie, bo firma Warner Bros wystosowała oficjalny komunikat w sprawie zarzutów:
Jako jeden z wiodących, światowych twórców własności intelektualnej, w tym też przełomowego serialu telewizyjnego Westworld, Warner Bros. ma głęboki szacunek dla praw własności intelektualnej. W związku z tym twierdzenie przez Bethesda Softworks, że gra mobilna Westworld niewłaściwie wykorzystała kod źródłowy z Fallout Shelter są tak samo zaskakujące, jak nieuzasadnione. Westworld został opracowany przez Behaviour Interactive, które pracowało również nad oryginalną wersją Fallout Shelter. Głównym zarzutem Bethesdy jest wykorzystanie kodu jednej gry do stworzenia drugiej. Warner Bros. został zapewniony przez twórcę gry, Behaviour Interactive, że zarzuty Bethesdy są nieprawdziwe i że żaden kod programistyczny Bethesdy nie został użyty w grze Westworld
Jak można się było spodziewać, firma nie ma zamiaru przyznać się do błędu. Ciężko więc będzie o dogadanie się dwóch stron konfliktu. Cała sytuacja najprawdopodobniej zostanie rozstrzygnięta w sądzie.
Źródło: https://www.gamespot.com/articles/warner-bros-denies-westworld-game-copied-fallout-s/1100-6460098/ / Ilustracja wprowadzenia: androidpolice.com