Epic Games obiecuje, że na nowej generacji poziom detali oraz jakość grafiki będą na jeszcze wyższym poziomie niż dotychczas:
Jednym z naszych celów w następnej generacji jest osiągnięcie fotorealizmu na równi z filmową grafiką komputerową i prawdziwym życiem, oraz umieszczenie go w praktycznym zasięgu zespołów programistycznych każdej wielkości za pomocą wysoce produktywnych narzędzi i biblioteki zawartości.
Przedstawiamy „Lumen in the Land of Nanite”, demo w czasie rzeczywistym działające na PlayStation 5:
Ta wersja demonstracyjna prezentuje dwie nowe podstawowe technologie, które zadebiutują w Unreal Engine 5:
Zwirtualizowana geometria mikropoligonów nanitów pozwala artystom tworzyć tyle szczegółów geometrycznych, ile tylko oko może zobaczyć. Zwirtualizowana geometria nanitów oznacza, że grafika źródłowa o jakości filmowej zawierająca setki milionów lub miliardów wielokątów może być importowana bezpośrednio do Unreal Engine.
Lumen to w pełni dynamiczne globalne rozwiązanie oświetleniowe, które natychmiast reaguje na zmiany sceny i światła. System renderuje rozproszone wzajemne odbicie z nieskończonymi odbiciami i pośrednimi odbiciami lustrzanymi w ogromnych, szczegółowych środowiskach.
Źródło: Epic Games / Ilustracja wprowadzenia: Epic Games