Nad drugą częścią popularnego symulatora wędkarstwa pracuje polskie studio MasterCorde. Wydawcą gry będzie Ultimate Games S.A.
Ultimate Fishing Simulator, który pojawił się na PC w sierpniu 2018 r., to najwyżej oceniany symulator w swojej kategorii. Obecnie odsetek pozytywnych recenzji na platformie Steam sięga 86 proc., a wskaźnik Metascore wynosi 70/100. Jak informuje Ultimate Games S.A., do tej pory grę kupiło ponad 115 tys. osób, a łączna liczba sprzedanych dodatków przekroczyła już 100 tys. Dużą popularnością cieszy się także wydana kilka miesięcy temu edycja VR.
Gra wędkarska, którą wydaliśmy niemal dwa lata temu, spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem ze strony graczy. W Ultimate Fishing Simulator 2 zamierzamy zapewnić zabawę na jeszcze wyższym poziomie. Przygotowujemy wiele ulepszeń oraz sporo całkiem nowych elementów. To w dużej części rzeczy, na które uwagę zwracała społeczność zebrana wokół naszej gry, za co serdecznie dziękujemy. Finalnie Ultimate Fishing Simulator 2 wyznaczy nowe standardy w kategorii gier wędkarskich – mówi CEO Ultimate Games S.A., Mateusz Zawadzki.
Druga część symulatora ma wyróżniać się m.in. znacznie poprawioną oprawą graficzną, opcjonalnym widokiem z trzeciej osoby (TPP) oraz nowymi systemami dynamicznej wody i SI ryb. Twórcy ze studia MasterCode zapowiadają także wiele innych nowości oraz zmian. Chodzi np. o widoczne w grze wieloosobowej modele innych graczy, zmodyfikowaną i dopracowaną kamerę podwodną (zbliżenia na haczyk i ryby), a także możliwość wędkowania w różnych porach roku na danym łowisku.
Ultimate Fishing Simulator 2 to spory krok naprzód. Modele ryb, łowiska i sprzęt będą wyróżniać się jeszcze większym przywiązaniem do detali. Już w pierwszej części gry wyróżnialiśmy się unikalną funkcją – fizyczną obecnością ryb w łowisku przez cały czas, gdy w konkurencyjnych grach ryby pojawiały się dopiero po zarzuceniu wędki. Planujemy jednak ulepszenia i wprowadzenie systemu bytowania ryb, opartego m.in. na porach dnia. Dzięki temu ryby będą przemieszczały się po całym łowisku, ale z uwzględnieniem pewnych wartości. Przykładowo, ryba w porze żerowania będzie przemieszczała się z punktu X do Y, a w porze odpoczynku będzie szukała schronienia i przemieści się z punktu Y do Z. Szykujemy też m.in. przypisanie poszczególnych gatunków ryb do rożnych części łowiska, aby jak najbardziej odwzorować rzeczywistość. Dzięki temu drapieżniki mogłyby bytować w miejscach, gdzie jest obecna gęsta roślinność, a np. karp trzymałby się miejsc przy piaszczystym dnie czy kryjówek z konarów drzew. Tak dokładne i nawiązujące do rzeczywistości podejście będzie widoczne także w pozostałych częściach składowych gry – zapowiada COO Ultimate Games S.A., Rafał Jelonek.
Twórcy gry wskazują, że Ultimate Fishing Simulator 2 będzie propozycją nie tylko dla miłośników wirtualnego wędkarstwa. Symulator zaoferuje bowiem również odpowiednio uproszczony tryb dla nowych graczy, którzy nie mieli wcześniej styczności z wędkarstwem i grami tego typu.
Ultimate Fishing Simulator 2 – główne cechy:
Jak zapowiada wydawca, Ultimate Fishing Simulator 2 zostanie wydany na PC w II połowie 2020 r. – w trybie wczesnego dostępu (Steam Early Access), który ma potrwać ok. pół roku. Na 2021 r. zaplanowano wydanie symulatora na konsolach Nintendo Switch, PlayStation 4 i 5 oraz Xbox One i Xbox Series X.
Źródło: informacja prasowa / Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe