Niepowtarzalna przygoda z The Lord of the Rings: Gollum
The Lord of the Rings: Gollum, oparta na książkach J.R.R. Tolkiena, to fabularna gra przygodowa z elementami skradanki. Za jej stworzenie odpowiedzialne jest studio Daedalic Entertainment, które posiada w swoim portfolio wiele znakomitych gier, w tym tytuły takie jak Deponia. Podczas premiery 25 maja, The Lord of the Rings: Gollum otrzyma wsparcie technik DLSS 3, NVIDIA DLAA, NVIDIA Reflex oraz rendering cieni i odbić przy użyciu ray tracingu.
Zwiększ wydajność dzięki DLSS 3
W rozdzielczości 4K, karta GeForce RTX 4090 zapewnia wzrost wydajności aż o 3,5-krotność, umożliwiając osiągnięcie 169 kl./s. przy maksymalnych ustawieniach graficznych i włączonym ray tracingu. Karta GeForce RTX 4080 osiąga 123 kl./s., co stanowi wzrost o 3,8-krotność. Natomiast GeForce RTX 4070 Ti oferuje przyspieszenie aż o 3,9-krotność, umożliwiając płynną rozgrywkę z wynikiem 100 kl./s. GeForce RTX 4070 utrzymuje wydajność zwiększoną o 3,8-krotność, co przekłada się na 79 kl./s. w testach wydajności.
Na laptopach z kartami graficznymi z serii GeForce RTX 40, DLSS 3 poprawia wydajność średnio o 2,5-krotność w rozdzielczości 2560 x 1440p, przy maksymalnych ustawieniach graficznych z włączonym ray tracingiem. W rozdzielczości 1080p, DLSS 3 pozwala osiągnąć ponad 90 kl./s. na każdym laptopie z kartą graficzną z serii GeForce RTX 40, a flagowy GeForce RTX 4090 osiąga nawet 200 kl./s.
Lepsza jakość obrazu dzięki DLAA
Wysoka liczba klatek na sekundę na wielu kartach graficznych GeForce RTX idzie w parze z możliwościami zwiększenia jakości obrazu za pomocą techniki NVIDIA DLAA, która opiera się na sztucznej inteligencji. DLAA działa podobnie jak DLSS, wykorzystując obraz w natywnej rozdzielczości, aby maksymalizować jakość każdej wyświetlanej klatki. W The Lord of the Rings: Gollum DLAA można łączyć z DLSS Frame Generation, co zapewnia płynną rozgrywkę w doskonałej jakości.
Responsywna rozgrywka dzięki NVIDIA Reflex
Gracze posiadający karty GeForce RTX lub GeForce GTX serii 900 i nowsze mogą włączyć technikę NVIDIA Reflex. Technika ta zmniejsza opóźnienie systemowe, dzięki czemu akcje użytkowników są szybsze. Użytkownicy zyskują przewagę w meczach wieloosobowych, a gry dla jednego gracza stają się przyjemniejsze. W The Lord of the Rings: Gollum Reflex zmniejsza opóźnienie systemowe nawet o 56%.
Wśród nowych gier z DLSS znajdują się:
• Firmament (DLSS 2 już dostępne)
• Togges (DLSS 2 już dostępne)
Więcej informacji:
Artykuł o The Lord of the Rings: Gollum z DLSS na stronie GeForce.com:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/lord-of-the-rings-gollum-dlss-3-ray-tracing-rtx/