Technika DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation trafia m.in. do Battlefield 6, Lost Soul Aside i Wuthering Waves. Nowy sterownik Game Ready

Szymon Góraj, 29 sierpnia 2025

NVIDIA poinformowała, że w tym tygodniu technika DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation trafia do gier: Lost Soul Aside, Starship Troopers: Extermination, Sword of Justice, Wuthering Waves oraz EVE Online. Potwierdzono również, że gra Battlefield 6 zostanie wydana ze wsparciem techniki DLSS 4.

Dodatkowo, udostępniony został nowy sterownik Game Ready dla kart graficznych GeForce, który zoptymalizuje rozgrywkę w Indiana Jones i Wielki Krąg: Zakon Olbrzymów oraz Wuthering Waves.

W ubiegłym tygodniu, podczas targów Gamescom, zaprezentowano szereg nowych integracji technik RTX w najbardziej wyczekiwanych tytułach. Gry takie jak Borderlands 4, Resident Evil Requiem oraz Phantom Blade Zero otrzymają wsparcie techniki DLSS 4, zapewniającej jeszcze wyższy poziom płynności i jakości obrazu.

Oto najnowsze gry, w których techniki RTX od NVIDIA wynoszą jakość rozgrywki na PC na zupełnie nowy poziom, zwłaszcza dla użytkowników kart graficznych GeForce RTX:

  • Battlefield 6 ta nowa odsłona serii od EA, to pełnowymiarowe doświadczenie wojenne, zaprojektowane z myślą o intensywnej rozgrywce wieloosobowej. Po rekordowej becie, w której gracze rozegrali ponad 420 milionów meczów i spędzili ponad 92 miliony godzin na polu bitwy, Battlefield 6 szykuje się do pełnej premiery zaplanowanej na 10 października. EA opublikowało zwiastun wersji PC gry, który potwierdza wsparcie technik: DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation, DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution, DLAA, NVIDIA Reflex.
  • Lost Soul Aside od Ultizero Games i PlayStation Publishing, to przygodowa gra akcji RPG dla jednego gracza, której premiera zaplanowana jest na 29 sierpnia. Gracze korzystający z urządzeń GeForce RTX, będą mogli wyruszyć z misją, by ocalić młodszą siostrę i ludzkość przed najeźdźcami. By sprostać wyzwaniu, od dnia premiery, gracze otrzymają pełne wsparcie technik RTX. DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation zmaksymalizuje płynność na kartach graficznych GeForce RTX serii 50, zwiększając liczbę klatek nawet pięciokrotnie. Technika DLSS Super Resolution przyspieszy rozgrywkę na wszystkich kartach GeForce RTX, a technika NVIDIA Reflex dodatkowo zredukuje opóźnienia systemowe, zapewniając jeszcze bardziej responsywną grę. Realistyczne odbicia i cienie generowane z wykorzystaniem ray tracingu działają najlepiej na kartach GeForce RTX dzięki specjalnym rdzeniom RT. Efekty można zobaczyć w materiale wideo RTX On.
  • Sword of Justice – ta darmowa gra RPG z otwartym światem i rozbudowanym trybem multiplayer, została opracowana przez studio ZhuRong i wydana przez NetEase. Tytuł płynnie łączy swobodną eksplorację z innowacyjnymi mechanikami interakcji, oddając bogactwo kulturowe dynastii Song z końca XII wieku. Gra zadebiutowała już w Chinach, gdzie w ciągu pierwszego miesiąca przyciągnęła ponad 40 milionów graczy, a obecnie przygotowywana jest do globalnej premiery. 29 sierpnia wersja PC w Chinach otrzyma aktualizację wzbogaconą o technikę DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation, NVIDIA Reflex oraz DLSS Ray Reconstruction, które jeszcze bardziej wzmocnią nowe efekty path tracingu w ramach aktualizacji.
  • Wuthering Waves – ta najnowsza gra z otwartym światem od KURO GAMES, przedstawia cywilizację odradzającą się po serii katastrofalnych zjawisk znanych jako Lament. W miarę jak świat Solaris-3 stopniowo się odsłania, gracze wyruszają w nieustanną podróż, podczas której odzyskują utracone wspomnienia. Od premiery tytuł konsekwentnie rozwija zestaw obsługiwanych technik RTX, obejmujący DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution, NVIDIA Reflex oraz odbicia generowane z wykorzystaniem ray tracingu. 28 sierpnia gra otrzymała aktualizację, dodającą obsługę DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation, co przekłada się na średnio 4,3-krotny wzrost liczby klatek na sekundę w rozdzielczości 4K na kartach GeForce RTX serii 50, przy aktywnym ray tracingu i maksymalnych ustawieniach.
  • Starship Troopers: Extermination to kooperacyjna strzelanka FPS dla maksymalnie 16 graczy, opracowana przez studio Offworld Industries. Gracze wcielają się w członków elitarnego oddziału Deep Space Vanguard, specjalnej jednostki Mobilnej Piechoty, by stawić czoła zagrożeniu ze strony obcych insektów i walczyć o przetrwanie ludzkości. Tytuł do tej pory wspierany był przez techniki DLSS Frame Generation oraz DLSS Super Resolution. Obecnie dodano obsługę DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation, co pozwala użytkownikom kart graficznych GeForce RTX serii 50 osiągać jeszcze wyższe liczby klatek na sekundę i płynniejszą rozgrywkę.
  • EVE Online od maja 2003 roku nieprzerwanie łączy graczy z całego świata w rozbudowanym uniwersum, pełnym znaczących interakcji, gdzie współpraca i przyjaźń są kluczem zarówno do zabawy oraz sukcesu. Dzięki najnowszej aktualizacji, która wykorzystuje zaawansowany model Transformer, gra zyskała wyraźnie podwyższoną jakość grafiki. W ramach rozszerzonego wsparcia technik RTX, gra oferuje teraz cienie generowane z wykorzystaniem ray tracingu, DLSS Frame Generation oraz DLSS Super Resolution, zapewniając graczom jeszcze bardziej realistyczne wrażenia wizualne i wyższą płynność rozgrywki. Użytkownicy kart graficznych GeForce RTX serii 50 mogą aktywować DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation w grze poprzez funkcję DLSS Override dostępną w aplikacji NVIDIA App, co pozwala na dalsze zwiększenie liczby klatek na sekundę. Wszyscy użytkownicy kart graficznych GeForce RTX, poprzez narzędzie NVIDIA App, mogą aktywować DLAA, aby maksymalnie poprawić jakość obrazu.
  • Indiana Jones i Wielki Krąg to doceniana przez krytyków przygodowa produkcja z udziałem Indiany Jonesa, która prezentuje się najlepiej na PC, wyposażonych w karty graficzne GeForce RTX, dzięki wsparciu techniki DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation oraz immersyjnemu path tracingowi. Już 4 września Indy powróci do Rzymu w nowej przygodzie w ramach dodatku do gry Indiana Jones i Wielki Krąg: Zakon Olbrzymów. Aktualizacja gry wprowadzi technikę NVIDIA RTX Hair, która zostanie zastosowana do kluczowych postaci zarówno w dodatku, jak i w podstawowej wersji gry. Nowe rozwiązania pozwalają na znacznie bardziej realistyczne i szczegółowe odwzorowanie włosów, co widocznie wyróżnia się w przerywnikach filmowych. Efekt ten przekłada się na wyższą jakość obrazu oraz bardziej wciągające wrażenia dla posiadaczy kart GeForce RTX serii 50.
Przeczytaj więcej
Szymon Góraj Zastępca redaktora naczelnego

Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.