Treviño rozpoczął swoją pracę od modelowania w jego ulubionej aplikacji 3D, czyli Blenderze. W rzutni Blender Cycles użył wykorzystujący ray tracing silnik OptiX, co dzięki akceleracji zapewnionej przez kartę graficzną GeForce RTX 3080 Ti pozwoliło na interaktywne i fotorealistyczne modelowanie oraz płynne działanie całej aplikacji.
„Wydajność mojej karty graficznej GeForce RTX była kluczowa podczas teksturowania”, powiedział Treviño. „Płynność bez żadnych opóźnień oraz możliwość szybkich zmian materiałów były szczególnie pomocne podczas modyfikacji wyglądu modeli”.
Następnie, artysta zaimportował swój projekt do aplikacji Adobe Photoshop, aby wykonać prace post produkcyjne, które wymagały dostosowania i wybrania odpowiedniej kolorystyki, zwiększenia ostrości oraz zmniejszenia szumu i aberracji chromatycznej. Twórca dokonał także retuszu za pomocą techniki tablicowania, która jest jedną z ponad 30 funkcji przyspieszanych przez kartę graficzną w tej aplikacji.
Karta graficzna GeForce RTX pomogła sprawnie urzeczywistnić wizję Alexa – stworzenie opustoszałego świata wypełnionego emocjami związanymi z rozłąką.
Więcej informacji na temat dzieł Alexa Treviño, jego radach dla początkujących artystów oraz sprzętu i oprogramowania NVIDIA Studio można znaleźć w najnowszym wpisie na blogu In the NVIDIA Studio.