PAC-MAN kończy 40 lat i otrzymuje modyfikację stworzoną przez sztuczną inteligencję dzięki NVIDIA GameGAN

Jaki prezent może otrzymać światowa ikona popkultury na swoje 40. urodziny? Modyfikację wykonaną przez sztuczną inteligencję!

Firma NVIDIA we współpracy z Bandai Namco ogłosiła dzisiaj, że świętuje 40. rocznicę premiery gry PAC-MAN i wykorzystuje technikę inżynierii wstecznej z pomocą sztucznej inteligencji tworząc przeróbkę tego klasycznego tytułu. Naukowcy z NVIDIA wytrenowali nowy model sztucznej inteligencji, zwany NVIDIA GameGAN, z wykorzystaniem 50 000 poziomów gry PAC-MAN i opracowali w pełni funkcjonalną wersję gry nie zawierającą podstawowego silnika gry.

Pierwszy na świecie model sztucznej inteligencji działający jak silnik gry

GameGAN to pierwszy model sieci neuronowej, który naśladuje silnik gry komputerowej poprzez wykorzystanie generatywnych sieci przeciwstawnych (generative adversarial networks, czyli GAN). Modele oparte na GAN są złożone z dwóch współzawodniczących sieci neuronowych (generatora i dyskryminatora) i uczą się tworzyć nowe treści, które są wystarczająco wiarygodne, aby wyglądać jak oryginał. NVIDIA prezentowała wcześniej sieci GAN na przykładzie NVIDIA GauGAN, modelu głębokiego uczenia opracowanego przez zespół NVIDIA Research, który z niesamowitą łatwością przekształca zwykłe gryzmoły w fotorealistyczne arcydzieła.

GameGAN mógłby przyspieszyć proces tworzenia gier komputerowych, ponieważ można go użyć do automatycznego generowania nowych poziomów gry. GameGAN może być również wykorzystywany przez badaczy sztucznej inteligencji do łatwiejszego tworzenia systemów symulatorów do szkolenia autonomicznych maszyn, w których sztuczna inteligencja może nauczyć się zasad działania danego środowiska przed rozpoczęciem interakcji z obiektami w świecie rzeczywistym.

Kiedy będę mógł w to zagrać?

NVIDIA udostępni ten hołd złożony grze PAC-MAN jeszcze w tym roku na stronie AI Playground, gdzie każdy może zapoznać się z najnowszymi demami wykorzystującymi sztuczną inteligencję.

Więcej informacji na ten temat można odnaleźć zapoznając się wpisem na blogu firmy NVIDIA oraz artykułem opisującym badania.

Źródło: informacja prasowa / Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe

Zastępca redaktora naczelnego

Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.

Więcej informacji o
,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?