Westworld
Westworld

Mobilne Westworld trafiło do kosza – koniec procesu z Bethesdą

Dobiegł końca trwający pół roku prawny spór pomiędzy Bethesdą a Behaviour Interactive, o naruszenie praw autorskich podczas prac nad mobilnym Westworld. Gra na podstawie serialu HBO została wycofana z App Store oraz Google Play, jednak ci którzy już ją pobrali będą mogli pograć jeszcze do 16 kwietnia.

Mobilna strategia free-to-play osadzona w świecie Westworld została wycofana z dystrybucji w sklepach App Store oraz Google Play. Chociaż stojące za nią studio Behaviour Interactive nie podało konkretnej przyczyny wycofania tytułu, jest to najprawdopodobniej wynik ugody z Bethesdą. Osoby, które pobrały grę wcześniej mogą w nią pograć jeszcze do 16 kwietnia. Na tę chwilę uniemożliwiono jedynie pobieranie gry przez nowych graczy oraz zablokowano mikrotransakcje.

Westworld

fot. Behaviour Interactive

Zobacz również: Days Gone – nowy zwiastun oraz zawartość Edycji Kolekcjonerskiej!

W czerwcu ubiegłego roku Behaviour Interactive wydało na zlecenie Warner Bros. grę Westworld. Produkcja oparta o przebojowy serial HBO szybko wydała się graczom podejrzanie podobna do jednego z poprzednich tytułów stworzonych przez studio – Fallout Shelter. Bathesda, będąca właścicielem praw autorskich gry przyjrzała się sprawie. Główne zbieżności leżały nie tylko w podobnym stylu graficznym, ale także mechanice oraz animacjach postaci. Ostatecznie firma oskarżyła Behaviour Interactive oraz Warner Bros. o naruszenie praw autorskich i stosowanie nieuczciwych praktyk biznesowych. Studio miało wykorzystać jedną z wcześniejszych wersji kodu, aby przyspieszyć prace przy jednoczesnym obniżeniu kosztów produkcji. Niedawno obie firmy poinformowały, że proces zakończył się polubownie, jednak nie podano żadnych szczegółów.

Mobilne Westworld zadebiutowało 21 czerwca ubiegłego roku, w wersjach na systemy iOS i Android. Produkcja wykorzystywała darmowy model z mikropłatnościami, pozwalające na przyspieszenie niektórych procesów w grze lub zdobycie dodatkowych surowców. W kilka dni po premierze grę pobrało ponad pół miliona razy. Dziś wielu graczy jest niezadowolonych i sugeruje, że firma powinna zwrócić pieniądze pozyskane przez mikrotransakcje.

Źródło: Dula Shockers / Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe

Dziennikarka

Z wykształcenia antropolożka kulturowa. Z pasji graczka, filmożerczyni i mól książkowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?