Microsoft wyjaśnia – skąd spin-off Minecrafta zamiast sequela?

Maciej Rugała, 3 października 2018

W ubiegły weekend Microsoft wraz z Mojang zapowiedzieli premierę Minecraft: Dungeons – spin-offu popularnego sandboxa znanego na całym świecie. Zainteresowanie Minecraftem nie maleje – ilość jego aktywnych graczy według niektórych źródeł wynosi nawet ponad 90 milionów użytkowników.

W ostatni weekend września miał miejsce Minecon – konwent poświęcony tak samo grze Minecraft jak i wszystkim jej entuzjastom. Było to dobrą okazją do zapowiedzenia nowej produkcji nawiązującej do protoplasty, a mowa tu o Minecraft: Dungeons. To skłoniło wielu obecnych na konwencie dziennikarzy do zadania nurtującego pytania – czemu spin-off a nie Minecraft 2?

Zobacz także: DiRT Rally 2.0 – pierwszy rzut oka na rozgrywkę przy komentarzu deweloperów!

Odpowiedzi na to niełatwe pytanie udzieliła Helen Chang, koordynatorka prac nad Minecraftem w firmie Microsoft. Dość szybko uciszyła temat stwierdzeniem, że sequel produkcji byłby niedźwiedzią przysługą wobec oryginalnej gry, która mogłaby istotnie podzielić społeczność graczy, a to ona jest przecież filarem nośnym całej gry. Następnie rozmowa przeniosła się bardziej na temat nadchodzącego spin-offu. Zdaniem Chang, Microsoft i Mojang wiążą duże nadzieje ze spin-offami, mają być one przyszłością sześciennego, kanciastego świata, który zjednał sobie tak wielu wielbicieli.

Źródło: dualshockers.com / ilustracje: minecraft.net
Przeczytaj więcej
Maciej Rugała Redaktor

Mały, szary człowiek. Tak podsumowałby go pewnie Adam Ostrowski. Albo też "bardzo dziwny, zaczarowany chłopiec" jak zrobiłby to Nat King Cole. Niepoprawny politycznie obserwator współczesności - świata, kina, książek i gier wideo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *