MechWarrior 5: Mercenaries oraz Control otrzymują obsługę techniki DLSS 2.0

Szymon Góraj, 24 marca 2020

Firma NVIDIA opublikowała dzisiaj najnowszy sterownik Game Ready dla kart graficznych GeForce, dedykowany wyczekiwanej przez fanów VR grze Half-Life: Alyx. Sterownik ten zapewnia również wsparcie nowej wersji techniki NVIDIA DLSS w grach MechWarrior 5: Mercenaries oraz Control, a także zawiera optymalizacje dla Resident Evil 3 oraz Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint i uaktywnia obsługę kolejnego monitora zgodnego ze standardem G-SYNC.

Sterowniki Game Ready udostępniane są najpóźniej w dniu premiery wspieranej gry i są zoptymalizowane pod kątem największej wydajności oraz jakości rozgrywki. Każdy sterownik Game Ready posiada certyfikat zgodności WHQL wydawany przez firmę Microsoft.

Half-Life: Alyx – bądź gotowy do rozgrywki w wirtualnej rzeczywistości

Zapewnienie jak najlepszej wydajności i jakości rozgrywki w momencie premiery gry jest bardzo ważne, a w przypadku tytułów wykorzystujących wirtualną rzeczywistość to priorytet. Jakiekolwiek błędy mogą negatywnie wpłynąć na immersję i zepsuć wrażenia z rozgrywki w środowisku VR. Sterowniki Game Ready od zawsze dbają o najlepszą jakość zabawy optymalizując wydajność i obniżając opóźnienia, co jest szczególnie ważne w przypadku gier VR. Najnowszy sterownik Game Ready zapewnia najlepsze wrażenia w grze Half-Life: Alyx.

MechWarrior 5: Mercenaries oraz Control otrzymują obsługę techniki DLSS 2.0

Następną ważną cechą sterowników NVIDIA Game Ready jest udostępnianie graczom korzystającym z kart GeForce unikalnych opcji. Najnowszy sterownik Game Ready dodaje obsługę techniki DLSS 2.0 w grach MechWarrior 5: Mercenaries oraz Control.

DLSS 2.0 to ulepszona sieć neuronowa do głębokiego uczenia, wykorzystywana przez rdzenie Tensor w kartach graficznych RTX, która pozwala zwiększyć liczbę wyświetlanych klatek na sekundę w grach, jednocześnie zapewniając wyraźny ostry obraz.

DLSS 2.0 oferuje następujące ulepszenia w porównaniu do poprzedniej wersji:

  • Doskonała jakość obrazu – DLSS 2.0 zapewnia jakość obrazu porównywalną z natywną rozdzielczością, a renderuje tylko od jednej czwartej do połowy liczby oryginalnych pikseli.
  • Świetne skalowanie na wszystkich kartach graficznych RTX i we wszystkich rozdzielczościach – nowa sieć SI bardziej efektywnie wykorzystuje rdzenie Tensor działając nawet 2x szybciej niż poprzednio. Zwiększa tym samym liczbę wyświetlanych klatek na sekundę i eliminuje wcześniejsze ograniczenia dotyczące ustawień i rozdzielczości na poszczególnych kartach graficznych.
  • Jedna sieć dla wszystkich gier – oryginalny DLSS wymagał przeszkolenia sieci SI dla każdej nowej gry. DLSS 2.0 wykorzystuje sieć neuronową, która działa w różnych grach. Oznacza to szybszą implementację tej techniki i w efekcie większą liczbę gier wspierających DLSS.
  • Ustawienia jakości obrazu – DLSS 2.0 oferuje użytkownikom 3 tryby jakości obrazu (Jakość, Balans, Wydajność), które regulują rozdzielczość renderowania gry. Tryb Wydajność umożliwia nawet 4-krotną interpolację obrazu (1080p → 4K).

Monitor Acer XB273GX na liście G-SYNC Compatible

Dzięki nowemu sterownikowi Game Ready lista wyświetlaczy zgodnych ze standardem G-SYNC powiększyła się o monitor Acer XB273GX.

Źródło: informacja prasowa / Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe

Przeczytaj więcej
Szymon Góraj Zastępca redaktora naczelnego

Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *