Mikrotransakcje w grach to transakcje, w których konsumenci (gracze) wymieniają prawdziwą walutę na wirtualne przedmioty lub wirtualną walutę. Pierwsza mikrotransakcja pochodzi z 2006 roku i była związana z grą The Elder Scrolls IV: Oblivion. Mikrotransakcje pomagają graczom odblokować określone funkcje lub wzmocnić specjalne zdolności, przedmioty lub postacie w grze. Obecnie model ten jest szeroko stosowany przez wielu twórców gier, począwszy od gier free-to-play, a skończywszy na grach AAA.
Według Mordor Intelligence, globalny rynek gier video wyceniono na 162 miliardy dolarów w 2020 roku i oczekuje się, że osiągnie wartość 295 miliardów dolarów do 2026 roku. Znaczna część tego rynku stanowią mikrotransakcje, które według Business Research Company oczekuje się, że wzrośnie z 33 miliardów dolarów w 2019 roku do 42 miliardów dolarów do 2023 roku.
Kinguin rozpoczął bezpośrednią współpracę z Bitskins w listopadzie 2020 roku, będąc pierwszą oficjalną platformą dystrybucji Kart Podarunkowych BitSkins.
Partnerstwo doskonale wpisuje się w długoterminową wizję Kinguin, polegającą na wzmocnieniu oferty mikrotransakcji, jako dywersyfikacji naszej podstawowej działalności. – powiedział Adam Gruda, Chief Revenue Officer w Kinguin.
Współpraca z Kinguin jest krokiem naprzód w zapewnieniu wszystkim graczom łatwego dostępu do świata wirtualnych przedmiotów i personalizacji w grze. Obecnie stanowi to ważny element rozgrywki i pozwala każdemu graczowi na unikalne i osobiste doświadczenie. – powiedziała Anna Zamorniak-Urbaniak, prezes BitSkins.
BitSkins to jedna z najbardziej renomowanych platform wirtualnych przedmiotów w grze CSGO. Firma została założona w 2015 r., początkowo umożliwiając handel kryptowalutami w grach video. Obecnie dostępna jest szeroka gama opcji płatności, a także zwiększony katalog obsługiwanych gier. Są to między innymi Dota 2, RUST, Team Fortress 2 oraz inne popularne gry Steam.
Kinguin to światowy pionier inicjatyw wspierających rozwój gamingu i esportu. Od 2013 r. sztandarowym projektem firmy jest Kinguin.net, pierwszy na świecie globalny rynek gier cyfrowych, łączący sprzedających z graczami. Platforma posiada ponad 10 milionów zarejestrowanych użytkowników. Oferuje ona ponad 50 000 unikalnych produktów cyfrowych, od gier wideo po oprogramowanie i usługi komputerowe. Kinguin jest także jedną z pierwszych firm zaangażowanych w branżę e-sportową, jako sponsor turniejów, wydarzeń i organizacji.
Źródło: Kinguin / Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe