„Mówiąc wprost, GeForce RTX to najbardziej niezawodne, najwydajniejsze i najbardziej zaawansowane karty graficzne, jakie może używać każdy profesjonalista tworzący w środowisku 3D”, powiedział Mastronardi. Artysta stworzył modele wszystkich postaci w oprogramowaniu ZBrush i wyeksportował je do Blendera, gdzie skomplikowaną pracę wykonały jego dwie karty graficzne GeForce RTX 3090 Ti. Akcelerowany przez sztuczną inteligencję i wykorzystujący ray tracing silnik OptiX dostępny w Blender Cycles umożliwia interaktywne fotorealistyczne renderowanie, które jest bardzo użyteczne w modelowaniu i animacji.
Aby dokładniej przyjrzeć się swoim scenom z rekinami, Mastronardi używa NVIDIA Omniverse, platformy umożliwiającej tworzenie i integrowanie własnych narzędzi i aplikacji 3D przy użyciu Universal Scene Description (OpenUSD). W kolejnych projektach artysta planuje również skorzystać z aplikacji NVIDIA Broadcast, która jest częścią zestawu narzędzi NVIDIA Studio, wykorzystujących sztuczną inteligencję. Posłuży mu ona do stworzenia serii wykładów o sztuce 3D, skupiając się na tematyce dzikiej przyrody, która zostanie udostępniona już wkrótce.
Więcej informacji o pracy Mastronardiego i możliwościach platformy Omniverse można znaleźć w najnowszym wpisie na blogu In the NVIDIA Studio.