Po ponad 20 godzinach burzowego streamu Firaxis Games zapowiedział nowy dodatek do gry Civilisation VI. Gathering Sorm wprowadzi do gry klimat, który będzie się zmieniał w zależności od poczynań naszej cywilizacji. Wpływać na niego ma szereg czynników, m.in. rodzaj używanych źródeł energii, w związku z czym twórcy wprowadzili szereg ekologicznych rozwiązań, takich jak elektrownie wiatrowe, czy słoneczne.
Jeżeli nie zadbamy o nasz klimat, np. poprzez szerokie wykorzystywanie węgla oraz gazu, dotknie nas globalne ocieplenie oraz coraz większe katastrofy naturalne. W walce z klęskami żywiołowymi mają pomóc projekty inżynieryjne, takie jak kanały, tamy i oczyszczacze powietrza. W drzewku technologicznym oraz cywilizacyjnym wprowadzona zostanie również nowa era, prawdopodobnie antropocen.
Twórcy przywrócą też znany z poprzednich części serii światowy kongres oraz dyplomatyczny sposób zwycięstwa poprzez zdobycie stosownej liczby punktów. Dzięki kongresowi gracze otrzymają możliwość wpłynięcia na pozostałe kraje, przekonując je do podjęcia wspólnych działań ratujących środowisko naturalne.
Pojawi się także osiem nowych cywilizacji oraz dziewięciu przywódców wcześniej niedostępnych. Każda z frakcji zaoferuje unikalne dla siebie jednostki, budynki, ulepszenia, a także dzielnice. Poza tym w planach są dwa scenariusze. The Black Death opowiadający o pandemii dżumy w XIV wieku i wieloosobowy War Machine, w którym zmierzą się Francja i Niemcy podczas I wojny światowej.
Premiera dodatku Gathering Storm została zapowiedziana na 14 lutego 2019.
Źródło: Civilisation.com / Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe