Escape from Naraka z ray tracingiem i DLSS

Wczoraj miała miejsce premiera gry Escape from Naraka, która wykorzystuje ray tracing w czasie rzeczywistym oraz technikę NVIDIA DLSS. Jest ona pierwszoosobową platformówką stworzoną przez Xelo Games, małe niezależne studio z Indonezji, i wydaną przez Headup Games. Escape From Naraka wykorzystuje ray tracing do wyświetlania realistycznych cieni, odbić światła oraz wspiera oświetlenie globalne (RTX Global Illumination). O odpowiednio wysoką liczbę wyświetlanych klatek na sekundę dba technika NVIDIA DLSS.

Escape from Naraka to świetny przykład tego, co niewielki zespół niezależnych programistów może osiągnąć dzięki technikom, które NVIDIA udostępnia bezpłatnie twórcom gier. Pokazuje również łatwość, z jaką programiści mogą implementować najnowsze techniki w swoich grach, dzięki odpowiednim narzędziom i wsparciu technicznemu.

RTX ON. Ray tracing i DLSS zapewniają najlepsze wrażenia w grze Escape from Naraka

Dzięki technice DLSS, gracze korzystający z kart graficznych GeForce RTX mogą cieszyć się rozgrywką w najwyższych rozdzielczościach z wysokim poziomem szczegółów.

Posiadacze kart graficznych GeForce RTX m.in. marek Gainward i Palit mogą osiągnąć nawet dwukrotny wzrost wydajności w 4K i maksymalnymi ustawieniami graficznymi, z zachowaniem jakości obrazu zbliżonej do rozdzielczości natywnej. Bez DLSS żadna karta NVIDIA nie mogłaby zapewnić 60 klatek na sekundę w tym scenariuszu. Natomiast dzięki DLSS, 60 kl./s w 4K z aktywnym ray tracingiem osiągają karty GeForce RTX 3070 i szybsze.

W rozdzielczości 1440p już prawie każda karta NVIDIA osiąga poziom 60 kl./s.

Posiadacze monitorów Full HD mogą całkowicie zapomnieć o jakichkolwiek ograniczeniach, ponieważ każda karta GeForce RTX gwarantuje znacznie powyżej 60 kl./s.

DLSS zwiększa liczbę wyświetlanych klatek na sekundę, zapewniając jednocześnie wyraźny i ostry obraz. Oferuje zapas wydajności, który gracze mogą wykorzystać do poprawy jakości obrazu lub zwiększenia rozdzielczości. Tylko DLSS zapewnia duży wzrost kl./s przy zachowaniu jakości obrazu porównywalnej z natywną we wszystkich rozdzielczościach, nawet w 1080p.

„Implementacja techniki NVIDIA DLSS w naszej grze była szybka i łatwa dzięki wtyczce do silnika UE4. Zapewniliśmy graczom maksymalną wydajność podczas podejmowania wszystkich wyzwań, jakie ma do zaoferowania Escape From Naraka.” – powiedział Yosua Bayu ze studia Xelo Games

Zastępca redaktora naczelnego

Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.

Więcej informacji o
, ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?