Cyberpunk 2077 z ray tracingiem oraz wsparciem funkcji NVIDIA DLSS 2.0

Dzięki fascynującej fabule, rozbudowanej rozgrywce w otwartym świecie i oszałamiającej grafice, Cyberpunk 2077 ma wszystkie cechy, aby stać się prawdziwym hitem. Dzisiaj poinformowano, że gra będzie obsługiwała zwiększającą wydajność funkcję NVIDIA DLSS 2.0, a także zaprezentowano szczegóły na temat wykorzystania ray tracingu.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w artykule na stronie: https://www.nvidia.com/pl-pl/geforce/news/cyberpunk-2077-ray-tracing-dlss-geforce-now-screenshots-trailer/

Już w dniu premiery gry Cyberpunk 2077 gracze mogą spodziewać się następujących elementów ray tracingu:

  • Okluzja otoczenia oparta na śledzeniu promieni – Okluzja otoczenia to technika cieniowania i renderowania używana do obliczania stopnia ekspozycji każdego punktu sceny na otaczające oświetlenie. Skutkuje to renderowaniem nowych cieni otaczających obiekty i naturalnie zaciemniających powierzchnie, obiekty i inne elementy gry. W Cyberpunk 2077 okluzja otoczenia oparta na ray tracingu może zostać wykorzystana z lokalnym oświetleniem w celu aproksymacji lokalnych efektów cieniowania tam, gdzie cieni brakuje.
  • Oświetlenie rozproszone oparte na śledzeniu promieni – Technika ta przechwytuje blask naturalnych źródeł światła, a także emisyjne oświetlenie z różnych powierzchni, co jest trudne do osiągnięcia przy użyciu tradycyjnych technik renderingu. Po włączeniu tej funkcji tablice reklamowe i inne podświetlone powierzchnie oraz obiekty rozjaśnią otoczenie naturalnym kolorowym oświetleniem, a słońce i księżyc będą realistycznie oświetlać Night City.
  • Odbicia oparte na śledzeniu promieni – Cyberpunk 2077 charakteryzują odbicia oparte na ray tracingu zastosowane na wszystkich powierzchniach, które mogą obejmować obszar nawet kilku kilometrów, udostępniając realistyczne odbicia w szerokim polu widzenia i na dużych odległościach. Obecne są zarówno na nieprzezroczystych, jak i przezroczystych obiektach, symulując sposób w jaki światło odbija się od błyszczących i metalowych powierzchni. Dotyczy to zarówno gładkich materiałów jak szyby, jak i szorstkich powierzchni, takich jak szczotkowany metal. W przeciwieństwie do technik odzwierciedlających tylko to, co znajduje się na ekranie, oparte na ray tracingu odbicia obejmują całą scenę wokół postaci i mogą dokładnie odwzorować obiekty znajdujące się poza zasięgiem widzenia kamery lub odwrócone do niej tyłem.
  • Cienie oparte na śledzeniu promieni – W Cyberpunk 2077 do rozgrywki dodano kierunkowe cienie pochodzące od światła słonecznego i księżycowego, wyliczane w oparciu o natężenie światła i jego rozproszenie przez chmury oraz inne czynniki.

Zarówno ray tracing jak i technika NVIDIA DLSS 2.0 mają być dostępne w grze Cyberpunk 2077 od dnia premiery zaplanowanej na 19 listopada 2020 roku.

Cyberpunk 2077 to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier wszechczasów”, powiedział Jason Paul, wiceprezes ds. marketingu platformy GeForce w firmie NVIDIA. „Połączenie niesamowitej fabuły i niezwykłego kunsztu studia CD PROJEKT RED z ray tracingiem obsługiwanym przez karty graficzne RTX oraz techniką NVIDIA DLSS 2.0 sprawia, że Cyberpunk 2077 jest obowiązkową grą roku 2020 dla wszystkich graczy”.

Zagraj w Cyberpunk 2077 w chmurze dzięki GeForce NOW

W momencie, gdy gra Cyberpunk 2077 zostanie wydana w listopadzie tego roku, od razu będzie dostępna w usłudze GeForce NOW z obsługą efektów opartych na ray tracingu i techniką DLSS 2.0. Nawet jeśli będziesz chciał zagrać w Cyberpunk 2077 na starszym pececie, komputerze Mac, SHIELD TV lub urządzeniu z systemem Android, będziesz mógł cieszyć się rozgrywką w jakości 1080p i 60 FPS. Więcej informacji na temat GeForce NOW znajdziesz tutaj.

Informacje o ray tracingu DXR

Śledzenie promieni (ray tracing) to technika wykorzystywana w grach, która nadaje realistyczny wygląd obiektom 3D. Ray tracing próbuje pokazać światło w taki sam sposób, jak wygląda ono w świecie rzeczywistym, śledząc drogę światła od kamery do źródła światła i symulując efekty jego spotkań z wirtualnymi obiektami. Gwałtowny wzrost jakości obrazu wynikający z zastosowania śledzenia promieni znacznie zwiększa poczucie immersji, szczególnie w przypadku gier z dużą geometrią i złożonym dynamicznym oświetleniem, jaką jest Cyberpunk 2077.

Aby uzyskać efekt ray tracingu, Cyberpunk 2077 wykorzystuje interfejs DirectX 12 Ultimate, który jest obsługiwany przez wszystkie karty graficzne NVIDIA GeForce RTX. NVIDIA jako pierwsza firma na świecie umożliwiła wykorzystanie funkcji oferowanych przez DirectX 12 Ultimate, dzięki wprowadzonym na rynek w 2018 roku kartom graficznym z architekturą Turing.

Informacje o NVIDIA DLSS 2.0

DLSS (Deep Learning Super Sampling) to technika firmy NVIDIA obsługiwana przez karty graficzne RTX, która wykorzystuje sztuczną inteligencję w celu zwiększenia liczby wyświetlanych klatek na sekundę bez utraty jakości obrazu. W grze Cyberpunk 2077 DLSS 2.0 oferuje wyższą wydajność umożliwiając jednocześnie graczom wykorzystanie bardziej szczegółowych ustawień graficznych oraz wyższych rozdzielczości wyświetlanego obrazu.

DLSS działa dzięki wyszkoleniu sieci neuronowej z wykorzystaniem dziesiątków tysięcy obrazów o wysokiej rozdzielczości, renderowanych w trybie offline na superkomputerze przy bardzo niskiej częstotliwości odświeżania i 64 próbkach na piksel. W oparciu o wiedzę z niezliczonych godzin szkolenia sieć może następnie pobierać obrazy o niższej rozdzielczości jako dane wejściowe i tworzyć dużej jakości obrazy w wysokiej rozdzielczości.

Informacje o grze Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 to jeden z najbardziej oczekiwanych tytułów tego roku. Tworzy go polskie studio CD PROJEKT RED, znane na całym świecie z gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, najwyżej ocenianego RPG akcji ostatniej dekady.

Źródło: informacja prasowa / Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe

Zastępca redaktora naczelnego

Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.

Więcej informacji o
,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?