Tego jak popularna jest nowa produkcja od twórców Wiedźmina raczej nikogo w Polsce nie dziwi. Okazuje się jednak, że Cyberpunk 2077 to już marka globalna, wyczekiwana przez graczy na całym świecie. Świadczyć o tym może reakcja publiczności podczas prezentacji zwiastuna podczas konferencji Microsoftu na targach E3. Polscy deweloperzy nie są już tylko wyłaniającymi się z nikąd twórcami, którzy zaskakują świat interesującymi produkcjami. Polacy naprawę rządzą jeśli chodzi o branżę gier. Podczas targów E3 oraz Gamescom to właśnie dwie polskie produkcje budziły największe zainteresowanie (Cyberpunk 2077 oraz Dying Light 2).
Obecnie polskie produkcje mogą konkurować z największymi graczami w branży…i co ważne nawet z nimi wygrywać! 48 minutowy zapis rozgrywki z Cyberpunk 2077 został opublikowany w serwisie Youtube osiem dni temu i w chwili obecniej został obejrzany 8,5 mln razy. Wynik ten prezentuje się fenomenalnie, szczególnie gdy zestawimy go z inną wyczekiwaną produkcją tworzoną przez branżowego giganta. Mowa tutaj o gameplayu Red Dead Redemption 2, który w ciągu trzech tygodni od publikacji obejrzało 6,1 mln razy.
Taki wynik może dziwić, zważywszy na fakt, że produkcja Rockstar zadebiutuje już za parę tygodni. Jest to jeden z najbardziej wyczekiwanych tytułów 2018 roku. Jednak popularność Cyberpunk 2077 może być podyktowana tym, iż poza dwoma zwiastunami, które nie zdradzały praktycznie nic na temat produkcji, nagle zadebiutował aż 48 minutowy materiał, który w jednym momencie wyjaśnił wiele niewiadomych.
O tym która produkcja jest popularniejsza będzie można mówić dopiero po premierze obydwu, gdy zestawi się razem ilość sprzedanych kopi gier. W przypadku Red Dead Redemption 2 nastąpi to już niedługo, gdyż premiera odbędzie się już 26 października. Na wyniki finansowe Cyberpunk 2077 przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, gdyż data wydania nie została jeszcze ujawniona.
Źródło: youtube.com / Ilustracja wprowadzenia: Mat. prasowe