Commander ’85 to nowa gra szczecińskiego studia The Moonwalls, łącząca grę przygodową, thriller science fiction, survival oraz symulację życia hakera. Fabuła będzie osadzona w latach 80. XX wieku, a rozgrywka ma być mocno zróżnicowana i pełna unikalnych rozwiązań. Premierę na PC, PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch zaplanowano na jesień 2020 r. Na platformie Kickstarter trwa aktualnie zbiórka na rozbudowę projektu.
Nad grą pracuje niezależne polskie studio The Moonwalls, znane z Bohemian Killing, czyli niekonwencjonalnego thrillera sądowego, który trafił na PC i Nintendo Switch. Commander ’85 zostanie wydany przez Ultimate Games S.A.
Obecnie na platformie crowdfundingowej Kickstarter trwa zbiórka na wsparcie projektu. Minimalny próg ustalono na 8 tys. dolarów kanadyjskich (CAD), a osoby wspierające mogą liczyć – w zależności od wysokości wpłaconej kwoty – np. na dostęp do dema gry oraz specjalne dodatki. Zebrane środki mają trafić na rozbudowę gry (m.in. tryb VR i dodatkowe przerywniki komiksowe). Kampania potrwa do 9 maja br.

Fot. Materiały prasowe
Jak tłumaczą twórcy, Commander ’85 to osadzony w Stanach Zjednoczonych w latach 80. ubiegłego wieku thriller sci-fi z elementami gry przygodowej, symulacji i survivalu. Główny bohater, nastoletni syn polskich imigrantów mieszkający na przedmieściach Chicago, otrzymuje prezent urodzinowy – komputer marki Commander. Sprzęt okazuje się szczytowym osiągnięciem technologicznym, super-nowoczesnym komputerem z systemem prawdziwej sztucznej inteligencji.
Commander ’85 będzie pełen niespodzianek. Fabuła poruszy m.in. tematy wyścigu zbrojeń, wojskowych eksperymentów, incydentu w Roswell, wojny nuklearnej oraz oczywiście także sztucznej inteligencji. Nie chcę jednak zdradzać zbyt wiele i psuć zabawy. Co ważne, każde podejście do gry będzie w zasadzie inne. Przygotowaliśmy bowiem setki różnych możliwości, wiele elementów losowych, zadania poboczne oraz trzy różne zakończenia – mówi pomysłodawca i twórca gry, Marcin Makaj.
Gra zaoferuje dopracowaną i mocno zróżnicowaną rozgrywkę. Studio The Moonwalls szykuje wiele unikalnych aktywności. Chodzi np. o hakowanie sieci danych, granie w gry, rysowanie, zabawę z psem czy oglądanie kaset wideo. Wrażenia wzbogaci dodatkowo ścieżka dźwiękowa pełna brzmień w klimatach lat 80. (m.in. synthwave, disco i rock), stworzona przez Marcina Maślankę.
To niezwykły projekt, powstający od kilku lat z wielką pasją i równie wielką dbałością o szczegóły. W grze mamy przykładowo język oprogramowania przypominający system DOS, dzięki któremu możemy eksperymentować z różnymi komendami. To oczywiście tylko jeden przykład – Commander ’85 ma w sobie znacznie więcej różnych smaczków i odniesień. Wszyscy fani konwencji retro i lat 80. poczują się jak w domu. Gra studia The Moonwalls z pewnością spodoba się też np. miłośnikom seriali w stylu Stranger Things oraz wszystkim tym, którzy szukają w grach zaskakujących rozwiązań i świeżego podejścia – mówi CEO Ultimate Games S.A., Mateusz Zawadzki.

Fot. Materiały prasowe
Commander ’85 zdobył kilka wyróżnień branżowych dla gier niezależnych (m.in. w trakcie GameDaily Connect USA 2019, Playtopia 2019 oraz Game Connection America 2020). Projekt został też doceniony przez polskie Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Rozwój sektorów kreatywnych”.
Commander ’85 – główne cechy:
- retro thriller w konwencji science fiction;
- przygoda, symulacja i survival;
- lata 80. XX wieku;
- zdarzenia losowe i 3 różne zakończenia;
- masa nawiązań popkulturowych;
- wiele dodatkowych gier i programów;
- klimatyczna ścieżka dźwiękowa.
Jesienią 2020 r. Commander ’85 ma zostać wydany jednocześnie na PC (Steam), PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch.
Źródło: informacja prasowa / Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe
Szymon Góraj
Zastępca redaktora naczelnego Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.