Czym jednak jest właściwie ray tracing? Jest to nowoczesne rozwiązanie, technika mająca na celu jak najbardziej realistyczne rozwiązanie kwestii gry świateł w grach video. Ray tracing sprawia, że światło realistycznie odbija się od kolejnych obiektów, zanika wraz z odległością, rozchodzenia się w przestrzeni, a także rozpraszania cieni. Technika ta ma za zadanie zoptymalizować efekty, które podziwiać możemy w grze, w połączeniu z jak najwyższą wydajnością. Produkcja studia DICE, która zostanie wydana przez EA, prezentuje się całkiem ciekawie w swych rozwiązaniach nadających grze realizmu. Materiał zrealizowany został dla serwisu PC Gamer, z użyciem karty graficznej Nvidia GeForce RTX 2080 Ti.
Trudno nie przyznać, że w wielu kwestiach rozgrywka raduje oko. Jednak czy podczas gry sieciowej będzie równie kolorowo? Czy imersyjna rozgrywka nie będzie przerywana lagami i osiągalna dla przeciętnego, szarego zjadacza chleba, którego pecet nie ma w środku najnowszych wnętrzności? O tym przekonamy się na pewno w październiku albo już od 6.września, a to dzięki otwartej becie, która wówczas wejdzie w życie.