Sid Meier’s Civilization VI – zobaczcie zawartość najnowszej aktualizacji!

Najnowsza Cywilizacja doczekała się swojej pierwszej znaczącej aktualizacji i zmiany w niej wprowadzone są naprawde spore! Wobec niewielkiej ilości map dotychczas dostępnych w tej produkcji dodanie dwóch nowych, zbalansowanych map dla 4 i 6 graczy jest zdecydowanie zmianą wartą uwagi, podobnie jak dodanie nowego scenariusza przeznaczonego do gry w multi. Wraca też między innymi możliwość zmieniania nazw miast. Oprócz tych zmian nowa łatka ulepsza już i tak dobre AI, poprawia trochę balans rozgrywki i daje więcej opcji dopasowywania rozgrywki do potrzeb użytkowników.  Jeżeli kolejne ulepszenia będą równie dobre, ta gra może w rekordowym czasie przekonać do siebie ciągle licznych użytkowników poprzedniej części, z których część ciągle pozostaje sceptyczna wobec „szóstki”.

Zobacz również: Łotr 1. doczeka się własnego DLC do Star Wars Battlefront! Data premiery oraz zwiastun!

Poniżej macie pełny spis zmian z polskiej strony tej produkcji na Steamie:

[NOWOŚCI]
• Mapy
o Dodano zbalansowaną mapę przeznaczoną dla sześciu graczy.
o Dodano zbalansowaną mapę przeznaczoną dla czterech graczy.
• Dodano scenariusz „Kawaleria i kanonada”.
o Scenariusz, w którym położono nacisk na walkę. Zmniejszono koszty utrzymania jednostek i usunięto konieczność posiadania zasobów strategicznych w celu zakupienia jednostek.
o Większa początkowa armia i dodatkowe technologie startowe.
o Ograniczenie czasowe: 50 tur.
o Cel: Zdobycie jak największego terytorium.
• Wsparcie DX12.
• Pełne wsparcie Logitech ARX.

[AKTUALIZACJE MECHANIZMÓW ROZGRYWKI]
• Wprowadzono dodatkowe powiadomienia.
• Dodano „porażkę czasową” na wypadek końca czasu. Opcja ta jest wyłączona, gdy można osiągnąć zwycięstwo punktowe.
• Wprowadzono dodatkowe klawisze skrótu (następna jednostka, następne miasto).
• Dodano możliwość zmiany nazw miast.
• Dodano nowy element interfejsu użytkownika wskazujący następne pole, które zajmie rozrastające się miasto.
• Dodano wizualną wskazówkę, która informuje o tym, że zwiadowcy barbarzyńców wykryli twoje miasto.
• Zmieniono miejsce Dana Quayle’a w rankingu przywódców.

[ZMIANY BALANSU]
• Dodano wstępny projekt (Projekt Manhattan), którego opracowanie jest niezbędne, by rozpocząć prace nad Operacją Bluszcz.
• Dodano odlewanie metalu jako wymaganie ekonomii.
• Zmieniono wartość nacisku religijnego tuż po utworzeniu religii, by zwiększyć jej żywotność i ułatwić nawrócenie miasta.
• Zmieniono tempo psucia się stosunków.
• Zmniejszono efektywność doktryn wpływających na produkcję kawalerii.
• Zmniejszono karę za wojowniczość w większości przypadków, gdy jest nakładana, i zmieniono sposób, w jaki wpływa na nią zwrot lub zatrzymanie miasta. Podbicie ostatniego miasta przeciwnika wiąże się teraz z dużą karą za wojowniczość, nawet jeśli posiadasz przeciwko niemu casus belli, ponieważ jest to równoważne z wyeliminowaniem cywilizacji.
• Zmniejszono liczbę ostrzeżeń o naruszeniu granic, jeśli dopuszczające się tego jednostki znajdują się na swoim terytorium.
• Zwiększono liczbę miejsc na wielkie dzieła literatury w amfiteatrze o 2.
• Wydłużono czas trwania operacji kontrwywiadowczych.
• Zwiększono koszt jednostek religijnych i wprowadzono dodatkowe punkty potencjału.
• Uniemożliwiono usuwanie jednostek, które zostały uszkodzone.
• Usunięcie jednostki nie daje już złota.
• Zaktualizowano mapę „wyspy tektoniczne” tak, by zawierała więcej wzgórz i gór.
• Uniemożliwiono jednostkom usuwanie cech z pól, które do nich nie należą.
• Opad radioaktywny uniemożliwia pozyskiwanie zasobów.
• Na niskim poziomie trudności obozy barbarzyńców pojawiają się w większej odległości od miast graczy.

[ZMIANY W SI]
• Zmieniono priorytety warunków zwycięstwa SI, aby zwiększyć jej konkurencyjność na polu nauki i turystyki.
• Zmieniono sposób, w jaki SI interpretuje zadeklarowaną przyjaźń.
• Zmieniono podejście SI do wywoływania i kończenia konfliktów zbrojnych na podstawie potencjalnych korzyści i strat.
• Zwiększono konkurencyjność SI w kwestii budowy bardziej zaawansowanej armii.
• SI częściej korzysta z inkwizytorów – zwłaszcza, gdy kieruje Filipem.
• SI częściej ulepsza jednostki.
• SI częściej korzysta z eskorty osadników.
• Zmieniono sposób, w jaki SI korzysta z jednostek, które nie poruszają się i są w stanie prowadzić ostrzał, takich jak katapulty.
• Zmieniono sposób, w jaki SI planuje budowę miast i jednostek.
• Zwiększono zdolność miast-państw do utrzymywania silnych armii.

[NAPRAWIONE PROBLEMY]
• Naprawiono część premii związanych z produkcyjnymi doktrynami społecznymi, wielkimi ludźmi i panteonem, które były niewłaściwie przypisywane.
• Naprawiono nieprawidłowe naliczanie premii za sąsiedztwo dla dzielnicy Stoczni Marynarki Królewskiej.
• Naprawiono problemy z budową Wielkiego Muru, których doświadczali gracze i SI (m.in. wprowadzono poprawne łączenie muru z górami oraz usunięto Wielki Mur należący do innych graczy z listy potencjalnych punktów łączenia).
• Naprawiono błąd przełączania jednostek w formacjach.
• Naprawiono błąd, w wyniku którego zakończenie trwania poboru jednostek z danego miasta-państwa powodowało powrót wszystkich jednostek poborowych (w tym tych, których pobór jeszcze się nie zakończył) do tego miasta-państwa. Od teraz ze służby zwolnione będą tylko te jednostki, których dotyczy zakończony pobór.
• Naprawiono problemy związane z okupowanymi lądowiskami i dzielnicami z aerodromem, m.in. wymuszanie zmiany miejsca stacjonowania wrogich jednostek i aktualizacje SI.
• Naprawiono błąd, który umożliwiał jednostkom dystansowym i bombardom zdobywanie doświadczenia dzięki atakowaniu dzielnicy, której liczba punktów żywotności wynosiła 0.
• Naprawiono problem związany z cudami i zmianą właściciela miasta – podbój miasta z cudem nie był właściwie odnotowywany, co mogło prowadzić do błędów podczas próby użycia Gustave’a Eiffela.
• Naprawiono błąd, który sprawiał, że filtr osadników czasem wyświetlał nieprawidłowe informacje.
• Naprawiono błąd, w wyniku którego na żądanie zmiany ilości złota SI odpowiadała, proponując różnicę między żądaną a proponowaną ilością złota.
• Naprawiono błąd, przez który w niektórych rozdzielczościach początkowy i końcowy film samouczka nie był wyświetlany na środku ekranu.
• Naprawiono zderzanie się jednostek.
• Naprawiono błąd, który powodował częste pojawianie się wielu przywódców tej samej cywilizacji w tej samej rozgrywce.
• Naprawiono błąd, który czasem podwajał przychody płynące ze szlaku handlowego.
• Od teraz jednostki w formacji łamią ją przed przeniesieniem między miastami.
• Osiągnięcie „Za królową i ojczyznę” było odblokowywane zbyt często.
• SI o neutralnym stosunku powinno przyjmować delegacje, chyba że zachodzą jakieś wyjątkowe okoliczności.
• Od teraz nie można wypowiedzieć wspólnej wojny, jeśli nie jest ona możliwa dla którejś ze stron.
• Od teraz wielkość liter w nazwie pliku zapisu gry nie jest brana pod uwagę.
• Niektóre cudy powodowały wysyłanie dodatkowych powiadomień.
• Od teraz gracze, którzy prowadzą wspólną wojnę, nie będą otrzymywali kary za wojowniczość za działania sojusznika podjęte w ramach tej wojny.
• Naprawiono przywracanie cywilizacji do gry związane z wyzwoleniem jej miast.
• Naprawiono nieprawidłowe naliczanie skumulowanej premii do zasięgu zapewnianej przez balon obserwacyjny.
• Poprawki tekstu gry.

[OPRAWA GRAFICZNA]
• Od teraz budowle wybudowane na śniegu są pokryte śniegiem.
• Dodano przemysłowy obóz barbarzyńców.
• Dodano wieżę rangera do parków narodowych.
• Naprawiono problemy z kolejnością wyświetlania niektórych budowli.
• Naprawiono problemy z wyświetlaniem niektórych dzielnic.
• Poprawiono wygląd wielu ulepszeń, dzielnic i budowli.

[GRA WIELOOSOBOWA]
• Podczas pierwszej tury nowej rozgrywki liczniki tur są zawsze wyłączone. Dzieje się tak niezależnie od zaawansowanego startu czy rodzaju wybranego licznika tur.
• Umożliwiono ustawienie statusu gry na prywatny po utworzeniu listy rozgrywek wieloosobowych.
• Ograniczono maksymalną liczbę graczy do 12.
• Dodano ustawienie nazwy gracza LAN na ekranie ustawień.

[INTERFEJS UŻYTKOWNIKA]
• Dodano liczbę specjalistów pracujących na danym polu.
• Wprowadzono dodatkowe ikony związane z wywiadem, promocjami itd.
• Wprowadzono dodatkowe skróty do Civilopedii, w tym kliknięcie portretu jednostki prawym przyciskiem myszy.
• Dodano sygnaturę do widoku działań dyplomatycznych i zawierania umów, aby umożliwić odróżnienie poszczególnych graczy. Dodano również wyświetlaną nazwę gracza podczas rozgrywki wieloosobowej na ekranie dyplomacji.
• Dodano przychody ze szlaków handlowych na ekranie raportów.
• Dodano centrum miasta do panelu ze szczegółami miasta.
• Dodano informacje o nagrodach i konsekwencjach do wyskakujących okienek związanych z ukończeniem misji.
• Zaktualizowano ekran wyboru przywódcy na początku nowej rozgrywki.
• Zaktualizowano końcowy ekran zwycięstwa.
• Zaktualizowano pokój ustawień rozgrywki wieloosobowej.
• Zaktualizowano sztandary miast.
• Ulepszono mechanizm wyboru misji wywiadowczych.
• Zaktualizowano sposób informowania o tym, które miasto czerpie udogodnienia z danego zasobu.
• Zmieniono tło ikony zasobu tak, by odzwierciedlało typ zasobu.
• Automatyczne przewijanie do pierwszego dostępnego wielkiego człowieka.
• Ulepszono wyszukiwanie informacji w Civilopedii.
• Usunięto dane o barbarzyńcach z wykresów dotyczących statystyk gracza.
• Od teraz wciśnięcie klawisza ESC zamyka wyskakujące okienka związane z technologią, ideami i eureką.
• Od teraz ekran wczytywania gry będzie wyświetlał informacje związane z epoką, w której toczy się rozgrywka zapisana we wczytywanym pliku, a nie z pierwszą epoką w grze.

[OPRAWA DŹWIĘKOWA]
• Dodano brakujące dźwięki związane ze wskaźnikiem myszy.
• Naprawiono cytat wyroczni.
• Naprawiono błąd, który blokował odgrywanie kwestii doradcy w niektórych wersjach językowych.
• Naprawiono problemy z kompatybilnością z niektórymi kartami dźwiękowymi, zwłaszcza tymi z wysoką szybkością odtwarzania.

[INNE]
• Dodano domyślne ustawienie opcji „Bez duplikowania przywódców”. Uniemożliwia ona graczom wybór tego samego przywódcy.
• Zaktualizowano ekran przywódcy, by uwzględniał ustawienie efektu bloom w opcjach graficznych gry.
• Od teraz opcja „Opóźnienie podpowiedzi dla pola” jest dostępna w menu ustawień.
• Od teraz opcja „Automatyczne przełączanie jednostek” jest dostępna w menu ustawień.
• Aktualizacja benchmarku.
• Aktualizacja listy twórców.

Źródło: steamcommunity.com  / Ilustracja wprowadzenia: Materiały prasowe.

Dziennikarz

Zajmuję się szeroko pojętą popkulturą - grami, komiksami, literaturą, w mniejszym stopniu serialami i filmami. Interesuje się szerokimi syntezami wykraczającymi poza jeden rodzaj dzieł kultury.

Więcej informacji o
,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?