Wielkie utwory zaczynają się od kilku dźwięków. David Gilmour (gitarzysta i wokalista Pink Floyd) stworzył swój ostatni wielki przebój Rattle That Lock zaczynając jedynie od kilku charakterystycznych nutek, które składały się na dźwięk zapowiedzi pociągu TGV. Nie inaczej wygląda historia ścieżki dźwiękowej do God of War. Na krótkim wideo pełnym pasji, kompozytor Bear McCreary opowiedział nam o tworzeniu muzycznego tła do nadchodzącej produkcji. Podobnie jak u Gilmoura, wszystko zaczęło się od trzech nutek. Te tak spodobały się włodarzom Sony, że posłużyły jako szkielet melodii dla postaci Kratosa, która jest jak „powolny marsz”.
McCreary opowiadając o procesie tworzenia ścieżki dźwiękowej zaznacza, że starał się w swoich kompozycjach uchwycić obecną postać Kratosa i oddać jego „wiek, mądrość, moc i męstwo„. Jak mu to wyszło mamy okazję przekonać się, decydując się na odsłuch muzyki z gry, której możecie posłuchać na naszej stronie.
Jeśli jesteście zainteresowani wszystkimi ciekawostkami, jakimi Bear McCreary podzielił się na temat kompozycji, które usłyszymy w tle God of War, to zapraszamy do obejrzenia poniższego filmu.
Zobacz również: Cory Barlog wyjaśnia jak mitologia nordycka trafiła do God of War
Źródło: YouTube (PlayStation) / Ilustracja wprowadzenia: Materiały prasowe