Według najnowszego raportu ERA (ang. Entertainment Retailers Association) sprzedaż tradycyjnych, pudełkowych edycji gier nie prezentuje się za wesoło. Według tegorocznego sprawozdania analizującego rynek gier komputerowych w Wielkiej Brytanii – największego takiego w Europie – odnotowano spadek sprzedaży pudełek z 24,3% do 21,1%. Tendencja ta dotyczy dużych sklepów oraz hipermarketów. Spadek jest zauważalny również w dużych sklepach zajmujących się sprzedażą niemal wyłącznie gier. W przypadku jednego ze znaczących przedstawicieli tej grupy odnotowano spadek z 39,8% do 37%.
Zobacz również: Geralt z Rivii podbije inne uniwersum!
Przeprowadzone badanie rynku pozwoliło wyciągnąć pewne wnioski – gracze coraz bardziej korzystają z usług sprzedaży internetowej, gdyż bardzo często znajdują tam korzystniejsze ceny, np. za sprawą sezonowych przecen na dane tytuły. Sprzedaż internetowa gier komputerowych w 2016 roku wynosiła 35,9% rynku, a z końcem 2017 roku wartość ta wzrosła do 41%. Odnotowano także wzrost średniej ceny gier, czemu przyczynił się Nintendo Switch – ceny produkcji dostępnych na tę konsolę do najniższych nie należą.
Jakie ma to jednak odniesienie do polskiego rynku? Czy polscy gracze także coraz częsciej przerzucają się z tradycyjnych, pudełkowych kolekcji na te cyfrowe? Trudno orzec, ale jeśli ukażą się stosowne badania tego sektora polskiego rynku – na pewno Was o tym poinformujemy.
Źródło: gamesindustry.biz; Ilustracja pełnego tekstu: aut. Syd Bolton, sydbolton.com